Men det var väl själva faaaaan...!

Rupert är halt.
Han är ganska jättehalt faktiskt...
Någonting i vänstra bogen gör att han bokstavligt talat släpar benet efter sig och rör sig helt inte över huvud taget.

När Chefen kom ut till mig i ett av stallen idag sa han att jag kunde rida Rupert lite lätt idag (efter 4 dagar i rad som skolhäst) för i morgon hade han och hans fru tänkt ta med Rupert och mig och hennes häst till en annan anläggning för att träna på att hoppa hemifrån. Han har ju redan hoppat så mycket med ridskolan, men lite för att få en bra känsla inför lördagen.

Det finns tre sannolika anledningar till denna hälta:
  1. Rupert är ovan att gå i ridskolan och har pushats lite för hårt.
  2. Rupert har fått en spark i hagen
  3. Rupert fejkar
Nu tänker nog ni "Vadå fejkar, hur kan hon tro att den stackars halta hästen fejkar!?". Jo, för Rupert är den smartaste lilla ponnyhästen jag någonsin har och någonsin kommer att träffa. Det har hänt fleeeera gånger att han, efter att ha ridits i ett lite högre tempo i några dagar, plötsligt blir halt på olika ställen. Men hon som red in honom gjorde han det ofta, såg till att bli halt på olika ben och ställen dagen innan en Hunter trial. För mig blev han ju också mystiskt halt dagen innan en Hunter trial en gång.
Nu kan det alltså vara så att eftersom jag märkt att Rupert inte är helnöjd med sitt nya jobb som ridskolehäst, så strejkar han. Han vill ha en ledig dag, och då tar han sig en ledig dag.
Jag har egentligen inget emot att låta honom vila idag, men om han inte blir frisk innan lördag o jag missar chansen att rida om en plats på Dublin Horse Show... Ja... Då blir jag sur!



Kommentarer
Emelie

Vad tråkigt :( Hoppas det inte är något allvarligt.. Vore ju super om ni kunde tävla!



Hahaha älskade denna mening "Han vill ha en ledig dag, och då tar han sig en ledig dag"

2011-06-07 @ 15:17:51
URL: http://semlur.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0