Avmaskad och redo!

Gud vad jag börjar bli trött på att min häst inte får komma ut på något bete!

Först ville jag ju att hon skulle få stå i en box och vila lite efter resan, igår var vi och lämnade in ett träckprov som visade att hon behövde avmaskas, nu när det är gjort så blev det smällvarmt och hur mycket insekter som helst på betet! wtf!
Pga detta kommer hon antagligen inte ut på riktigt bete förrän till helgen...

Mamma och jag diskuterade lite om vi kanske skulle skjuta på det ännu lite mer nu när det blev såhär, så att jag skulle kunna hoppa några Clear Rounder med henne i sommar o så. Men jag känner att hon behöver den här vilan, så jag kommer fortsätta rida henne nu innan betessläppet men släppas ska hon så fort som möjligt.
Lugnar det inte ner sig med insekter kanske jag tar hem henne tidigare, men jag vill att hon ska få skrita runt och bara vara vildhäst..!




Idag har vi i alla fall ridit lite barbacka!
Hon var jättebusig, haha!
Vi galopperade barbacka för första gången (med viljes dvs) och det gick faktiskt riktigt bra. Vi skuttade lite över en 20cm stock också, och jisses vad hon bjöd på det mini-hindret! Söthästen!
Hon saknar kanske sina Irländska terränghinder redan... :O



Kommentarer
Josefine

Hej :) jag älskar din blogg och du verkar verkligen vara en trevlig tjej. Jag ska också till irland och jobba på fältävlansstall, har du möjligtvis några tips att bjuda på? :) tack för bra läsning!

2011-06-29 @ 02:12:57


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0