This just in!

Tillökning i hästskaran nu igen!
Säg hej till
A N N A H A R V E Y   I N V I C T U S
aka Mandela


Att få rida de här hästen är den bästa komplimangen
jag fått sedan jag kom hit!

Mandela är Chefens frus 4-åring, och ingen annan än hon har ridit honom, någonsin. Chefen fick sitta upp en gång för två månader sedan för att prova att hoppa honom uppsuttet för första gången, men that's it. Så igår sa hon att hon ville se hur han och jag fungerade ihop. Det visade sig dessutom vara som så att han inte blivit riden på en månad, och han är en väldigt pigg och 'elektrisk' häst i vanliga fall, så därför ville hon att jag skulle rida, haha! Han är verkligen superkänslig, på gränsen till för känslig.
Efter en stund hittade jag grund-knapparna och vi kom riktigt bra överrens. Då bestämde Chenfens fru att jag ska rida honom från och med nu eftersom hon inte har tid att hålla alla sina hästar i tävlingskondition nu i vår pga jobb. Hon ska försöka kvala Mandela till Irlands motsvarighet till vårt fyraårschampionat i dressyr, och kommer därför endast träna dressyr med honom två gånger i veckan. Där emellan är det jag som ska rida honom.
Det är dessutom jag som, men Chefens hjälp från marken, ska 'hoppa-in' honom! Det ska bli så kul, för den här hästen har ett sjuuukt språng. Han har fina gångarter också, men de hade haft mycket större chanser om hon försökte kvala in honom till hopp-championaten, men, dressyr är hennes grej. Det ska i alla fall bli grymt kul! En liten gnutta prestationsångest kanske, men mest bara kul!
Han är en riktigt fin häst!


Kommentarer
viki

Åh så gullig han ser ut!! :D

Wow så bra blogg du har! :)

KRAM <3

2011-01-02 @ 20:59:09
URL: http://vikisblogg.blogg.se/
melina

gud så söt! :)

2011-01-02 @ 22:18:37
URL: http://ponnysmurfen.blogg.se/
Olivia Gustavsson

Hej! Hur har du haft det idag? Allt bra? Hoppas du har haft en riktigt bra och trevlig dag.



kram!

2011-01-03 @ 18:24:17
URL: http://oliiviiagustavsson.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0