Köpstop - NOT!

Ett av mina nyårslöften är att bli ännu bättre på min ekonomi.
Jag är redan väldigt noga, men jag ska bli riktigt bra på att prioritera + äta rätt. I höst har det gått åt onödigt mycket pengar på mat då jag provat på olika dieter hela tiden = fått byta ut även grundvarorona till som tätt = inte kostnadsvänligt.
Nelly har ju fått ganska mycket grejer i höst också, men i vår ska hon bara få en Dressyrsadel (+ sadelgjord + stigläder + schabrak) och Terrängskydd (eventuellt en ordentligt förbygel också, o boots).
Det där gick ju bra.

JAG försöker spara ihop till en point two air jacket, som jag hoppas kunna köpa när jag o mamma är på Badminton. Sen ska vi allt klara oss ett bra tag tycker jag...!
Sen kommer ju falsterbo lite lägligt där, haha!

I ALLA FALL
så är det som det är lite panik om just nu det mest vitala redskapet av alla: mobiltelefonen. Min jobbar på att sakta men säkert bryta ner sig själv, en funktion i taget. Hittills är kameran, albumen, musikfunktionen, väderfunktionen och internet helt borta och 9/10 gånger kan jag inte ringa eller skicka sms när jag försöker. KUL VA!?

Jag är trött på alla känsliga små makapärer och har bestämt mig för det mest robusta jag kunde hitta med hyffsat modern teknologi:
Sony Ericsson Xperia Active

Jag tror vi kan ha lite lagom kul ihop + att det är en bra stall-mobil!




DESSUTOM
något som är kritiskt, men inte lika kritiskt som telefonen är en riktig filmkamera. Jag vill verkligen kunna dokumentera mina och Nellys framsteg, och det är så tråkigt att göra det med de gryniga skämtet som min lilla digitalkamera levererar. En riktig filmkamera alltså. Den behöver inte vara häftig, så länge den filmar och kan filma hyffsat på långt håll när man far runt på en terrängbana!
Typ den här hade suttit fiiint:
aiptek pocketdv ahd a300


Detta är alltså ingen önskelista, det är saker jag ska snåla med mina utgifter för att kunna prioritera. Med mobilen får det nog bli en ny operatör också, sorry Halebop, we're through!



Kommentarer
malin

Är också inne på att köpa en sån väst, synd bara att dom kostar lite.. Men kommer helt klart att betälla terrängskydd från england, halva priset mot vad de kostar i Sverige! :)

2011-12-21 @ 09:20:29
URL: http://mullesdrommar.blogg.se/
Lisa

Nördig syster hälsar:

Det finns tre stötsäkra smartphones:

Motorola Defy

SE Xperia Active

Samsung Galaxy Xcover



Gör en grundlig undersökning och jämför dessa.

2011-12-21 @ 09:59:18
URL: http://backinthesaddle.blogg.se/
Hanna

Jag ska med köpa den telefonen :D

2011-12-21 @ 12:54:24
URL: http://hannahou.blogg.se/
Erika

Haha låter som om du har ett par inköp inplanerade, du är inte ensam ;)



SV: Haha jaa du har rätt! :D Jobbigt och tråkigt för er! Hur svårt är **? :O

2011-12-21 @ 14:59:21
URL: http://ettahnia.blogg.se/
Erika

Jäklar! Det var inte lite! Du kan inte lån en rut. polle? hahah :D Knivigt detdär!

2011-12-21 @ 20:12:09
URL: http://ettahnia.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0