Barfota, Besök o Bus

Jag ska ta av skorna på Nellisan!
Pratade lite med hovslagaren idag då jag anser att det är lite onödigt att ha skor på henne när jag ändå bara kommer longera eller rida henne ute på gräs (+ lite i manegerna). Dessutom verkar hon ha himla hårda hovar (framskorna är av sedan röntgen) och då hon inte är van vid våra något hala stallgångar så halkar hon ofta till på de fossingar hon har skor på. Känns värt att prova i alla fall!
I morgon ska jag prova att ta av dem själv (har ju faktiskt MVG i hovslageri), hoppas att hon är snäll!

Idag var det klubbmöte, angående hoppträningar och lag mm, och därför hade jag inte tid att rida Nelly. Istället släppte jag henne lös i longeringsmanegen och busade ett slag. Hade med mig lite äppelbitar och ett dressyrspö för att ge mig på lite frihetsdressyr á la ponnyakuten ;)
Med andra hästar har jag kört min egen version av frihetsdressyr, men jag är alltid öppen för nya kommunikationsidéer och tänkte därför prova det här.
Det jag gav mig i kast med var att lära henne komma till mig när jag säger "Nelly", det fungerade så himla bra ända från första försöket! Dock var det lite si och så med det här att sedan också följa efter mig när jag gick omkring. Det fanns ju så mycket annat spännande, o folk som gick förbi o maskrosor längs staketet X)
Hon följde efter mig i ca 10 sek, sedan gick hon sin egen väg. Jag tror inte att jag kan kräva så mycket mer av en yster 4-åring just nu, så jag är nöjd!
Sedan gick vi ut på promenad o tränade på att hon ska stanna när jag stannar. Det var också så himla bra idag! Tidigare har hon inte varit uppmärksam utan bokstavligt talat gått rätt in i mig när jag stannat, men idag stannade så snällt när jag sa "Stand"!

Sist men inte minst så kommer mina föräldrar hit ikväll!!!
Egentligen skulle de komma över o kolla på hästar med mig, men det behövs ju inte nu ;) Istället ska vi bara mysa o umgås och det ska bli så himla härligt! I morgon blir det en shoppingtur till Newbridge, där vi framförallt ska köpa grejer till Nelly, o fika på deras berömda Cupcake-café!
På torsdag blir det roadtrip söderut o vi får se om vi kommer tillbaka på kvällen eller på fredag =)
På fredag vet jag inte riktigt vad vi ska göra, bara att jag med största sannolikhet ska hoppträna Rupert på kvällen...





Kommentarer
Emelie Nordström-

sv; Får hoppas på de haha. Den är i slutet på maj så typ en och en halv månad kvar, lite brådis att hitta klänning känner jag ;)

2011-04-06 @ 21:28:08
URL: http://emeelien.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0