Hann med alla pojkarna idag!

Som vanligt var det mycket att göra idag, men jag och Katha lyckades koppla på någon slags turbo så att vi hann med alla våra hästar idag! Rupert fick jag dock ta på lite övertid, men det gör ingenting eftersom jag längtat så efter att få rida honom! Idag satte jag på goguen, jag tror att det är mest psykiskt för lilleman, för den har inge som helst verkan när den 'bara hänger där', fast han är hur avslappnad och fin som helst. Jag vet inte varför jag tycker att det är så roligt att rida honom, han kan ju faktiskt nästan ingenting. Men det är skönt på något vis, härligt simpelt...
(Kan förresten tillägga att vi använder goguen på ett helt annat sätt än vad jag sett tidigare, ett helt ultimat sätt faktiskt. Ska visa någon dag hur så att ni får se!)

Kilamonjaro överträffade sig själv idag!
Igår var han bra, idag var han bäst =)
Idag satt jag upp helt själv utan att någon ens tittade på, travade åttvolter endast med vikthjälperna och galopperade två varv åt båda hållen, varje gång i rätt galopp! Han är så himla duktig! Henry (ägare av gården, pappa till Sam, allmänt 'the boss') stod och kikade på oss i ett hörn och sa efteråt att det var 'Perfect' - fatta det, perfekt! Det kändes himla bra, och jag blev så stolt över lillen!
Så här ser han ut förresten:


Billy the Kid kändes det också länge sedan jag red.
Det känns så kul att de på gården är så impade över hur fin han är när jag rider honom! Han är verkligen en fin häst bara man får honom framme för skänklarna (vilket inte kommer gratis, haha), och det är som sagt alltid kul att andra uppskattar arbetet man lägger ner. Med Billy kan jag ju göra lite mer än med de små också, och det är roligt med lite variation. Jag vet fprtfarande inte så mycket om kommande tävling(ar?), utan vi får se lite hur det blir. Så speciellt mycekt tid för att förbereda mig behöver jag ju faktiskt inte..!
2 på Billy också, min andra B&B (Big & Brown):



I morgon har jag en ledig dag, tror att jag ska försöka fixa en cykel denna gången så att jag får se mig omkring lite. Det ska bli strålande sol och 20 grader varmt i morgon - ja tack!


Kommentarer
Emelie

Åh! Avundsjuk på vädret! Imorgon ska det bli regn och storm i stockholm =(

2010-10-07 @ 00:48:22
URL: http://semlur.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0