Ireland update!




Bra att du frågade så att jag inte glömmer bort att hålla Bloggen uppdaterad om det ämnet
den faktiskt kretsar kring X)
Nej, inget datum är bestämt än.
Faktiskt så är ju inte ens platsen bestämd än, men jag har skrivit klart mitt CV!


Det har tagit lite tid eftersom jag tycker att det kan vara lite, lustigt, att marknadsföra sig själv
så som man faktiskt gör i ett CV. Men nu är det klart i alla fall!
Lite speciellt att skriva om hela på Engelska också, men jag är lika bekväm med Englanska
som Svenska, så det var inte direkt svårt =)

Det som är kvar att göra är att be min kära mor läsa igenom det, eftersom det alltid är bra att
få synpunkter och tips från någon annan mer erfaren, och komma på hur jag ska skriva själva
mailet som i princip ska förmedla
"Hej jag heter Maja och ni kan inte leva utan mig"
Haha..!


I'm King of the WORLD!


Jag känner mig inte riktigt bekväm med att publicera hela mitt färdiga CV här på Bloggen,
men ni kan ju i alla fall få se vad jag har gjort under mina år som arbetande ungdom, haha!
Dessutom tänkte jag berätta lite om hur jag formulerat mitt CV:

Det viktigaste tycker jag är det personliga brevet man skriver, och det är just det som jag
ska skriva i mailet jag nämnde ovan. Där ska man göra en så ärlig och bra presentation av
sig själv som möjligt, men den får inte bli för lång - då orkar ingen läsa det ;)
Det personliga brevet ska övertyga arbetsgivaren att Dig vill han/hon ha, och ska vecka ett
intressa att kika vidare på själva CV:t.
När det då kommer till att man ska presentera sina arbetserfarenheter så har jag valt att göra
så här i mitt CV: Efter en kort presentation av mitt fullständiga namn, personnummer, adress,
telefonnummer och mail
skrev jag en "Work experience - Short version" som alltså kort och gott
presenterar vad jag gjort och när. Detta följs av en "Work experience - Detailed version" som
kortfattat presenterar arbetsplatsen och mina arbetsupgifter.
Efter detta är det dags att presentera min utbildning, i detta fall har jag nöjt mig med en kort men
detaljerad presentation av Plönningegymnasiet och mina betyg i alla hästrelaterade kurser samt
vad jag 'lyckats med' på skolan.
CV:t avslutas med en kort presentation av vad jag gjort med Kenny


Det ni ska få ta del av här är en version av min "Work experience - Short version"
Det ser inte ut exakt såhär i CV:t, men innehållet är desamma!

2004 Summerholiday-work at Sundsbergs Gård

2005 Summerholiday-work at Sunne Ryttarförening

2006 Worked at Eurohorse for Lucky Rider Magazine

2006 Workexperience at Skintaregården

2006 Summerholiday-work at Hi Tech Café

2007 Workexperience at Ryttargården Equestrian Centre

2007 Summerholiday-work at Hi Tech Café

2008 april Workexperience at Flammabygget Equestrian Centre

2008 nov Workexperience at Clonshire Equestrian Centre

2008 sept First week of being responsible for the Schools stables

2008 dec Christmasholiday-work at the Schools stables

2009 may Second week of being responsible for the schools stables

2009 Summerholiday-work at Hemköp

2010 Summerholiday-work at Hemköp

---------------------

2006-2009 Working weekends at Ryttargården Equestrian centre

2009 Graduation at Plönninge upper secondary school

- Good grades

- Scholarship

- Winner of the school championship in Showjumping

2009 Begin studies at Halmstad Univercity, Socialpsychology

2010 Takes a studie-break since my Kilkenny past away

 



Man har hunnit med en del ändå, hehe!



Kommentarer
emelie nordström

sv; Jag vågade mig inte på en riktig så det är en 30 dagars bara :) aa häftigt! Vad gjorde du för någon? :D

2010-08-24 @ 15:03:01
URL: http://emeelien.blogg.se/
Sussie

SV. Visst är han härlig;) Det är en valack f94 e. Roderik, det är dock inte jag som äger honom utan jag har bara turen att få låna honom och tävla med:)

2010-08-24 @ 17:19:22
URL: http://susannakristina.blogg.se/
Linn

Håller med dig nästan helt Maja, det flesta hästar som gått breeders & falsterbo som unghästar når oftast inte toppen. Ligger helt klart något i det. Men själv har jag tänkt att satsa på 4års breeders eftersom att det bara går i 1m. men kommer nog inte satsa på championaten som 5-6år, tycker 3-4nollor i 120 & 130cm innan hösten är ganska tufft... Kanske satsar som 7åring eftersom att hästen i princip är vuxen då. Men sånt känner man ju efter hand, en del hästan mognar extremt sent andra inte. Vad tror du? :)

2010-08-24 @ 21:23:52
URL: http://linnskjetne.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0