Ego-shoppinglista!

Såhär i Juletider är det ju vanligare att man har en shoppinglista på allt man ska köpa till alla andra, men nu förhåller det sig som så att jag varit grymt effektiv och redan köpt alla utom en julklapp, och finner det därför mycket lämpligt att skämma bort mig själv lite..!



Jag jobbar häcken av mig, och behöver helt enkelt lite nya fina saker för att hålla mig pigg och glad!
Som ni ser behöver jag alltså både nya ridhandskar och 'arbetar'handskar som jag kan ha i stallet. Helst två par av varje eftersom jag behöver nya light grip och lite varmare ridhandskar, och man blir så blöt när man arbetar att jag behöver jobbhandskar att byta med.
En säkerhetsväst behöver jag verkligen, den jag lånar här passar inte speciellt bra och om jag vill fortsätta med fälttävlan i framtiden behöver jag en. Och om jag ska rida in Skorpan (Dunlicky) så behöver jag en som jag kan röra mig i princip obehindrat i, för den ponnyn är som en katt!
Ridbyxor slits som inget annat när man jobbar i dem varje dag, så det behöver fyllas på med sådana också! Man märker en tydlig skillnad på kvalité när de används såhär flitgt, de lite dyrare, lite bättre ridbyxorna håller minst dubbelt så länge = ekonomiskt i längden!
Ridstrumpor slits de också, jag har hål på nästan alla mina, haha! Jag har blivit sugen på att ha massa par av 'den klassiska ridstrumpan', med rutmönstret på. I alla möjliga färger helst!
Kingslandvästen blir nog mer en julklapp eller födelsedagspresent till mig själv. Har ju redan en marinblå, men den blir lätt smutsig så jag skulle vilja ha en i glansigare kvalité och den gröna färgen är bara för snygg!

Ja, så det enda jag faktiskt inte behöver är Kingslandvästen...
Vi får väl se hur vi gör med den då, kanske att jag köper en jacka ist - för det behöver jag lite mer!


Kommentarer
Mamma

En skyddsväst borde kunna sponsras av någon som är rädd om dig! Jag till exempel!!

2010-12-06 @ 15:09:40
Brusella

Tävling - Vinn en Ralph Lauren pikétröja ! :D http://brusella.blogg.se/2010/november/jultavling.html#comment

2010-12-06 @ 18:55:10
URL: http://brusella.blogg.se/
Lina

SV: Vilken storlek har du och hur stor är den andra hästen? Stora huvuden? Mina är ju rätt små och ligger lite mellan cob och full, så vet inte vilken storlek jag ska ha. Tycker priset är helt okej! Bra träns kostar ju. :) Tog det lång tid att smörja upp lädret (som jag hört ska vara ganska hårt från början).

2010-12-09 @ 14:36:33
URL: http://sallberglina.zoomin.se/blogg.html


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0