The Plan

Många ställer sig (och mig) den frågan;
Hur tänkte jag här egentligen?
Vad är planen?

Jo, planen är en flykt till De gröna kullarnas ö, till Kennys ö.
Till Irland.




Kenny var grunden till hela min identitet, utan henne har jag inget, är ingen och finner ingen trygghet. Jag måste på något vis lära mig att leva utan henne, hitta min egen identitet och bli trygg i mig själv. Jag kommer aldrig acceptera att hon är borta, och jag kommer för alltid att bära minnet av henne med mig, men jag ska inte låta mig själv bli ett spöke.

När jag då insåg att jag måste hitta mig själv och bli trygg i att vara bara jag, då insåg jag även att detta inte är något jag kan göra här hemma i Sverige. Jag mste utmana mig själv, hemifrån, där jag bara har mig själv att luta mig mot och bli stark i detta. Svaret på hur jag skulle kunna göra detta kom ganska naturligt.

Jag pluggar egentligen just nu till Socialpsykolog, men det finns inte ens chans att jag skulle finna motivation till mina studier så kort tid efter att Kenny lämnat mig. Jag vill göra något jag kan, något med mina händer, jobba. Det förhåller sig som så att det enda jag verkligen kan, och som jag kan göra med förbundna ögon är just hästar. Därför kändes det plötsligt som om ett hästjobb på Irland var den enda rätta  väg att gå.

Det är så jag har tänkt. Det är planen!
Det är den vägen, den resan bloggen handlar om.
Följ mig följa den ;)



Kommentarer
Mimmi

Du är så klok!^^ Du får mig att känna mig mycket tryggare i min plan..mitt plan går till Tyskland om en månad där jag ska praktisera på ett rehabiteringstall i ett halvår:) vore jätte kul att få kontakt med dig, så kan vui stöta varandra:D

skriv på min blogg eller skicka iväg ett mail

kram Mimmi

2010-09-20 @ 02:14:59
URL: http://imnowhere.blogg


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0