Hästdag idag!

Skulle vilja börja med att säga till Nelly;
Baby, you're a bitch, but I love you anyway!

Hon har varit både fantastisk och helt vidrig idag!
Jag och Bea red på en riktigt långtur idag, i alla fall med tanke på att vi har bäbis-hästar: 100 minuter var vi ute! Hästarna skötte sig exemplariskt. Nelly fick agera lite spetshäst, vilket är vad hon gör bäst!
Vi red ner till reservatet igen och Beas häst Kakan fick öva på att gå/hoppa över en bäck. Nelly fick öva på att gå genom vattnet och inte hoppa, haha! Sen red vi betydligt längre bort längs havet än vi gjort tidigare, det såg ut såhär där:


Jag lyckades även övertala Bea att skutta över en liten mur med Kakan, och tillslut kom vi även till ett litet fält med stockar på (30-50cm) som hästarna fick hoppa lite. Superkul!

So far, so good liksom!
Nelly är verkligen en stjärna när det kommer till uteritter och att vara modig, men det här med hovslagaren vet ni ju att vi har problem med. När vi kom hem efter ridturen satt båda hennes bakskor löst, och eftersom jag har tappskokompetens satte jag mig själv i arbete.
Fy.Satan.Va.Dum.Hon.Va!!!!!!
Hon ryckte, och försökte sätta ner benet och ryckte lite till.
Det här en ett dåligt beteende som Nelly utvecklat den senaste tiden, som aldrig varit något problem förut, och därför VET jag att hon bara är dum när det kommer till det här.
Jag anser att om hon lyckas 'komma fri' när hon sparkar och har sig så blir det en 'belöning' för detta beteende, och därför ger jag mig fan på att inte släppa. Tillslut, efter någon minut då jag lyckats få i 2 sömmar på något mirakulöst vis, lyckades hon rycka till sig benet och sparkade till mig i magen - Asshole!!
Då blev jag helt galen på henne och sparkade tillbaka, skrek och svor.
Nelly blev lite skärrad, men sen stod hon snällt stilla tills jag var klar med den hoven. Så var det dags för andra hoven, och hela kalaset börjar om igen:
1. Nelly beter sig som en gris
2. Maja vägrar släppa
3. Nelly vinner tillslut på styrka och gör något dumt
4. Maja blir aparg
5. Nelly blir skärrad
6. Nelly står snällt stilla

Det suger verkligen att jag måste bli arg på henne innan hon står still, men hon behöver tydligen att jag blir lite 'stor o sträng' och ruskigt konsekvent.

Jag har fortfarande ont i magen när jag reser mig,
men det är nog inget som är trasigt för då hade det nog gjort mer ont...
Men ja, hon är en riktigt gris ibland - och lik förbannat älskar jag henne ändå!


Bea o Kakan hoppar i skogen!


Helt off-topic så tog jag en bild på Nellys box!
Såhär ser det ut när Nelly kommer in på eftermiddagen;
- Mockat o fint (jag mockar med vallar längs väggarna)
- Hönät (hon får em-hö i hönät, hon gillar det)
- Bollen är laddad (med müsli o morotsbitar!)



Kommentarer
Malin & Keyson

Sv: Han är MUMS!!! Älskar remember me, slutet är lite knäckande meen så bra han är!! :D

2012-03-15 @ 20:32:37
URL: http://mullesdrommar.blogg.se/
Carolin

Varför mockar du med vallar? :)

2012-03-16 @ 08:44:49
URL: http://stallcarlsvik.blogg.se/
Linn Skjetne

Vart har du köpt bollen? :)

2012-03-17 @ 14:52:54
URL: http://linnskjetne.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0