The right kind of pain

Oooooh yes!
Det gör till och med lite ont när jag ska skriva på datorn, haha X)


Efter flera föreläsningar med temat "Träna är bra, men gå inte ut för hårt i början" så har jag fortfarande inte lärt mig! En skamlig månads uppehåll från egen träning och jag har nu varit ute igår och idag (3.1 km igår, 2.9 idag - tack appen!) + hemma-styrketräningen.
My muscles are giving me the finger as we speak, haha!

Ja, du Maja, tänker ni nu, 3 km är inget att hurra för!
Nej, det är det verkligen inte, men eftersom jag inte har större mål än att jag ska kunna springa 5km, så är jag glad att jag klarar 3 på ca 20 minuter utan att vilja dö en endaste gång! Just nu kör jag lite intervaller, med mest jogg, lite gå och lite riktigt springande.
Eftersom jag har en Xperia Active, så får jag massa hjälp av min fån i tränandet. Idag provade jag för första gången att kartlägga min runda, vilket var spännande! Samtidigt tog den tid, sträcka och hastighet.
När jag går, går jag cirka 7km/h
När jag joggar, joggar jag cirka 15km/h
När jag springer, springer jag cirka 22km/h
Fränt!

Ska nog prova den här med Nellisan,
den borde ju kunna mäta när man rider också =)



Stretch by the sea.


Kommentarer
Lisa

Din jäkla hurtbulle! Här sitter jag och äter gratinerade vitlöksbröd. WÄH!

2012-03-03 @ 13:10:24
URL: http://www.lisasfanclub.se
Malin & Keyson

Duktigt! Bra att börja någonstans, brukar nästan alltid satsa lite högre än vad jag har kondis för, då slår min vilja på att klara de & jag tycker jag kommer i form snabbare då :) Men de är ju samtidigt väldigt individuellt! Bor du nära havet? :D

2012-03-04 @ 15:48:55
URL: http://mullesdrommar.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0