Sometimes you've got to be cruel to be kind

It means that I love you, baby!


Sedan vår 'big fight' för någon vecka sedan har jag inte behövt bli 'sträng-matte' en enda gång. Visst har jag fått tillrättavisa henne lite, men arg har jag inte behövt bli. Ibland får man ta sitt ansvar som matte och vara lite sträng för att det ska bli bra i längden.

Idag hade jag morgon i stallet, så halv åtta satt jag på hästen och det var dags för lite trimm på banan. Nelly var helt crazy amazing fabulous!!! Jag ville nästan grina så fin var hon! I travarbetet red vi övergångar till skritt, serpentiner, skänkelvikningar och fortsatte att utvecka öppnorna.
Just nu är öppnorna på den nivån att vi börjar i hörnet ut på långsidan och hon får bara gå ställd innåt, sen efter B/E börjar vi flytta undan för innerskänkeln och rider några steg korrekt, sen rakställa och in på kortsidan!
Skänkelvikningarna unden för höger är skitfina nu (vilket är superkonstigt eftersom det är högerskänkeln hon inte riktigt tar i galoppen..!) och undan för vänster blir det lika fina efter galopparbetet. I början tappar vi ytterbogen väldigt lätt...

Galopparbetet bestod av fattningar från skritt, och de är helt sjukt fina nu! Alltså, det är inte sant, det känns som att sitta på en blandning mellan en Grand-Prix-häst och en krigshäst i fattningarna - AWESOME! Sen galopperar vi både på stora volter, rakt spår och svslutade med att minska volten till en 15m och sedan öka igen, det funkade riktigt bra!

Vi red sammanlagt på banan i 30minuter, men hon var så fin att jag inte ville trimma mer, då red vi istället ut och travade i friskt tempo/låg form 7 minuter, galopp med samma tänk 3 minuter följt av mer trav 5 minuter. Så vart det 15 minuter skritt hem!
Ett perfekt 60min-pass!
♥ ♥ ♥

Sen släppte jag ut hästarna, mockade + gjorde mat och körde med fyrhjulingen + gödselsugen i nästan 2 timmar i hagen. Hurtigt värre!



Nu ska jag packa och göra mig redo för en
HELG I DALARNA!
Det är släkten på min pappas sida som ska till ett jättefint hotell med spa och hela köret för att fira världens bästa farmor och farfar som hunnit bli hela 80 år! Det ska bli så mysigt att träffa dem igen!


Kommentarer
Malin & Keyson

Åh vad roligt att de går framåt för er! :D

2012-03-30 @ 12:55:19
URL: http://mullesdrommar.blogg.se/
Malin & Keyson

Sv: Helt galet vilken förändring säger jag bara!! :D Hoppgjorden använde jag igår, eller rättare sagt plattan. Tyckte först den kändes stel men den låg riktigt bra när den väl va på! :) Rekommenderar den skarpt! Kanske inte är de snyggaste, men bra resultat :)

2012-03-30 @ 21:21:34
URL: http://mullesdrommar.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0