Jag skulle vilja gå ut med en varning.

Den är till alla er som inte har något bilvett och inte vet hur man beter sig när man befinner sig i närheten av ett ekipage med hästsläp.

Det är såhär enkelt egentligen:
- Man kör under inga omständigheter upp i röven på släpet och hot-gasar
(varesig man har en sportbil eller ej)
- Man blinkar inte med helljuset på ekipaget hur långsamt de än kör
- Man TUTAR för fan INTE!

Om ni i fortsättningen tänker förtsätta göra det eller något av det ovan nämnda så kommer jag ta ert registreringsnummer och;
- Om det är en firmabil: ringa och grina i telefonen till din chef så han får så dåligt samvete att han överreagerar på hela situationen och i bästa fall bara sparkar ditt sorry ass!
- Om det är en privatbil: åka hem till dig och rispa in "I'm with stupid" i lacken med massa pilar till förarsidan.


FAKTA
  • Nu är det så att jag kör bil och bil+släp betydligt bättre än medelsvensson, så det finns ingen anledning att försöka läxa upp mig på det här viset.
  • Man kommer inte fram mer än kanske en minut snabbare om man kör som en idiot, om alls.
  • Alla hästar är inte lika oberörda som min, ni kan faktiskt traumatisera ett djur med det här beteendet.
  • Nej, det är inte ens ok om den i passagerarsätet håller på att föda barn.


    Med allt det här sagt, så har jag dessutom designat en fin liten skylt som jag tänker sätta på mitt framtida släp, i ganska stort format så att det verkligen ger den effekt jag är ute efter:


Kommentarer
Sophia

Haha! En sån skylt skulle jag gärna oxå ha :)

2012-03-12 @ 15:05:20
URL: http://sophiakarlsson.blogg.se/
Bella

Hände en otäck sak en gång när jag skulle köra min kompis häst från sthlm. Unghäst som var ganska hispig i transporten från början. Rusningstrafik på E4an och det kommer en buss som kör rakt upp i baken på oss. Blinkar med helljuset och dessutom tutar idioten!! Vi tog regnr och ringde upp bussbolaget direkt. Chefen för bolaget blev väldigt arg och upprörd över hur hans chaufför hade betett sig och lovade att ta tag i saken. Fy alltså vilka idioter det finns på vägarna!

2012-03-12 @ 21:19:43
URL: http://horsesideonlife.blogg.se/
Camilla

jag blev just lite kär i dig. du får massproducera skyltarna, JAG KÖPER. jag ska fan sätta en på min jacka när jag rider också, hehe.

2012-03-15 @ 13:14:50
URL: http://unafraid.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0