Bell or Hell rhymes with Nell

Och hon är verkligen både och.

Åååh, sommar..!

Idag åkte jag runt med bilden på grusvägarna jag brukar rida på med Nelly och mätte upp 500/1000/1500m-sträckor. Detta för att på ett effektivt sätt kunna träna på att befästa olika 'sorters' galopper. Senare kom jag även på att min springomkring-app mäter både distans, tid och hastighet, men det var ändå bra att veta ungefär när man bör checka av på mobilen.
För att liva upp träningen lite bestämde jag mig för att prova ett av Micklems bettlösa alternativ. Inte mer än 3 minuter in i ridpasset ångrade jag mig bittert, haha!
Nelly var helt skogstokig!!

Men att hon var sådan ledde till två insikter:
1. Fy satan vilken balans jag HAR!
Mitt sitta-kvar-självförtroende har sviktat lite sen jag började flyga av Nelly när vi hoppar, men nu är det på topp igen! Nelly gick som en rodeohäst och jag var inte ens nära till att åka en enda gång! Fränt!
2. När Nelly går i vår valiga utomhus-galopp, och tittar till på lite saker här och var, och lägger in lite bocksprång med jämna mellanrum, så går hästkraken i 500m-tempo!!!
Det är SJUKT, det går inte det minsta fort, hon har minst 2 växlar kvar, och ändå är vi uppe i vårt 500m-tempo!? Nu snackar vi galoppus gigantus, som de hade sagt under antiken.
Vi lär inte ha några problem att rida inom maxtiden under något terrängmoment i alla fall, gött!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0