The body and the fitness and the food

Som ni såg i inlägget här under så har jag varit ute och sprungit idag, och faktiskt tyckt att det var helt ek för förståa gången (brukar bara tycka att det är jobbigt och hemskt och tråkigt). Gymbesöken under hösten har bättrat på konditionen och det är självklart roligare att springa när man faktiskt KAN springa, haha!

Det är i alla fall dags nu, 2012 är mitt år.
Eller ja.
Min kropps år!

Jag har alltid varit väldigt vältränad, det räcker att jag tittar på när någon annan gör situps så får jag magrutor (true story!). Jag är statisk och exposiv (springer fort som *** korta sträckor, stark, synliga muskler) och har helt värdelös uthållighet (svårt att bygga upp kondition, tappar lätt suget och blir trött).
Det ska det bli ändring på nu!
Det är framförallt mina ben jag vill forma till. Jag kan inte göra mig av med musklerna utan att sluta rida vilket ni kanske förstår inte är ett alternativ. Men jag vill försöka påverka mina muskelfibrer och så längre muskler än jag har nu vilket förhoppningsvis kommer leda till att mina ben får den formen jag vill! Det viktigaste med hela operationen är dock att få bra flås och kondition så att jag kan bli en så effektiv fälttävlansryttare som möjligt!

ACTIONS:

* Löpa som en löpare från löpland!
Har egentligen inte såååå höga krav, vill kunna löpa 5km utan att det ska vara ansträngande. Just nu börjar det bli jobbigt någon gång efter 1km, haha!


* Äta bra mat
Hålla koll på kalorierna.
Jag tror egentligen inte på dieter, och tror inte att extremdieterna är bra i det långa loppet. Därför tänker jag äta sunt och förståndigt och undvika socker utöver det jag behöver. Kalorikoll alltså!
Skulle jag gå ner något kilo i vikt hade det inte vara katastof heller ;)
♦ ◊ ♦
Styrketräna ska jag inte göra,
som sagt bygger jag muskler som en karl, haha! Det jag gör i stallet (jobbet) + ridningen ger mig all styrketräning jag behöver.
◊ ♦ ◊
Till min hjälp kommer jag ha:
* Musik i öronen, för motivation då jag som sagt tycker att det suger rätt hårt att löpa, även om det är lite bättre...
* Min älskade Shape-up-app som hjälper mig hålla koll på hur mycket kalorier jag petar i mig och hur mycket jag tränar bort!

Till sommaren kommer jag vara världens bikini-babe, haha!
Och en ryttare värdig en stolle-häst som Nelly X)


Kommentarer
Johanna

Åh jag blir sugen på att komma igång själv:) Kosten måste jag se över och sen ska jag börja cykla mer eftersom det inte sliter lika mkt som löpning.

2012-01-07 @ 22:01:11
Lovisa Lindström

Den appen använder jag mig också av, riktigt bra!

2012-07-01 @ 13:47:09
URL: http://alovisa.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0