Lite update

Det har blivit lite segt här de senaste dagarna...
Igår gick jag upp tiiidigt för att hinna med hästar jag har nu (jobb+Nelly) INNAN skolan som jag hade mellan 9-16 = döden. Ovanpå detta har jag blivit sjuk =(
Det bor en igelkott i min hals och jag har sådär lite, irriterande feber som inte släpper. HATAR att vara sjuk, och har alltid varit bra på att hålla mig frisk. Men efter viruset jag fick över jul förra året så känns det som om jag varit emr mottaglig för sådana här smågrejer, vilket känns onödigt!

ANY HOW,
* Vi har problem med Nellys tappsko och att hennes hov slipats ner ganska snabbt, vilket betyder att det inte längre bara är att slå på den utan hon behöver verkas ner på alla andra fossingar också, vilket betyder skoning. Min original-hovslagare är upptagen så vi kanske byter, det viktigaste är att hon får skor på så fort som möjligt, MED snösulor!

* Jag skypade läääänge med Sanna, som är kvar som Nanny på Irland, och de var så mysigt! Har fått uppdate om allt och alla, och ooooh jag vill komma o hälsa på snart igen! Skorpan utvecklas tydligen jättefin och kommer säljas så småningom som hopphäst. de har hoppat lite träningstävlingar med honom och det går bra! Georgia hoppar de med uppsuttet och get går även om hon fortfarande är spänd och tokig, men det kommer hon nog alltid vara.

* Åh, jag har så himla mycket att göra med skolan, känns sådär lagom motiverande när man är sjuk o bara vill rida!

* Nästa helg är det träningstävling på Suse, och funderar på att åka dit och hoppa då jag lika gärna kan göra det som att hoppträna här hemma/åka till ridhuset. I så fall blir det 80+90 eller bara 90, om jag inte bara åker till ridhuset istället... vi får se!
* Den 11 februari ska vi träna dressyr
* Den 12 februari ska vi hoppa Pay n Jump




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0