One of those days.

Ooooh, idag är det en sådan dag.
En sådan dag när ja händelsevis snubblar in på en sida från Irland, och ser bilder från Irland och det snörper åt om hjärtat på mig. Jag går in på yardandgroom ungefär en gång i veckan "bara för att ha koll", och varje gång det kommit in något som skulle kunna vara intressant så slår hjärtat så hårt att man kan se det genom tröjan på mig..!

Inte hjälper det direkt heller när det är totalt skitväder här med snö, kyla och isgator medan det i annonserna bara är gröna vidder, fina uteboxar, fantastiska terränghinder och lyckliga hästar..!
Det är ju så det ska vara!
Jag om någon vet att det inte alltid är så, men det faktum att det är så ibland och att jag redan fått smakprov har gjort att jag hör halleluja-kören i öronen varje gång jag ser något dylikt.


Jag har för första gången någonsin en slags plan, i alla fall en hanterbar vision om min framtid. Jag har två möjliga vägar, två vitt skilda scenarier där om allt går väl båda kan göra mig glad och lycklig. Det är två mer alternativ än de flesta, så på så sätt känner jag mig lyckligt lottad som kommit fram till dom =)
Ingenting är moget för en offentlig presentaton  bloggen än, haha - inte ens min familj vet helt om vilka planer jag smider. Men jag tänker och funderar och finslipar varje dag...
Nästa steg borde verkligen vara att snacka med en studievägledare, det måste jag boka!


Kommentarer
Malin Nyman

Åh Maja, var du tvungen......? :( nu känner jag hur även mitt hjärta snörps åt och klumpen i halsen växer. Snyft. Det går INTE EN DAG utan att jag längtar tillbaka. Snart har det gått TVÅ ÅR sen jag lämnade världens finaste ö, men jag SKA återvända. Absolut allra senast nästa sommar, när jag är klar med plugget här i Malmö. Irland forever in our hearts! :')

2012-01-23 @ 17:52:36
URL: http://enhundradelssekund.blogspot.com/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0