Nelly the fabulous!

Jag vet inte hur många gånger jag sett på filmsnuttarna nu...
HON ÄR BARA BÄST!
Nellisan är verkligen min drömhäst och jag kan inte fatta att det hänt så mycket, även om det hänt så lite egentligen. Vår utveckling går liksom sakta men säkert, vilket i det stora hela bara är bra.

Jag får egentligen 3 starka reaktioner på filmerna nedan:

  1. Jag är verkligen inte van vid hästar som rör sig som hon, jag tycker det syns tydligt att jag har lite problem med hur jag ska rida hennes stora gångarter och avvägningen mellan när det blir övertempo och när jag begränsar henne. I mitt försök att inte störa henne alls och bara försöka hålla harmonin och balansen får min sits ta lite stryk, det måste jag verkligen jobba på. Kanske behöver jag verkligen en dressyrsadel så att jag får tillräckligt med stöd så att jag kan erbjuda henne ett tillräckligt stöd utan att se ut som en trasdocka...?

  2. Jag litar på min egen ryttarförmåga till 100%, jag vet vad jag gör och vad jag kan. Men jesus, jag måste ta tag i det här med att rida för tränare. Jag är så van vid att sköta mig själv, och låta hästarna lära mig att jag kommit helt ur fas med det här att träna för någon. Eftersom jag i princip bara ridit unghästar, som är något jag kan, så har jag alltid fått göra det på egen hand och fått höra att jag "har en fantastisk ryttarkänsla, lita på den". Det är såklart en jättefin komplimang, och jag tror att ens naturliga ryttarkänsla+vilja tar en långt - samtidigt som jag anser att man aldrig är fullärd. Nelly är verkligen något alldeles extra, och jag tror att vi behöver stöd och coaching för att ta vara på henne potential på bästa sätt.

  3. Hon är så förbannat fantastisk och hon gör mig så glad!
    Jag är så tacksam över att hon finns i mitt liv, och attr hon står ut med mig som matte. Finaste, finaste Nellisan ♥


I galoppen har vi fortfarande massor att jobba med, men just nu är jag bara så på moln över att vi kunde galoppera på tygeln och vända på en volt samtidigt - det har KNAPPT gått innan! Travarbetet är bara amazing, även om vi ska bli generellt stabilare. Såååå, här kommer filmerna, det är den undre hon är absolut bäst i! Angående det misslyckade bytet vart det bara kommunikationsfel, haha. Jag tänkte galoppera på volten, men så kändes hon så himla rakriktad o fin + att jag insåg att vi ju skulle galoppera i högervarv nu, så på en millinsekund tänkte jag att vi kan ju prova. Det gick inte så bra som ni ser, haha. Hon galopperade bara med frambenen och byter då bara med frambenen. Shit happens ;)
Förutom matte-tabben så är hon världens bästa häst i alla fall...!


Första diagonaltraven i klipp två är bara to die for!!!
Den skumma musiken är bara pålaggd eftersom jag hittade den funktionen på youtube, haha!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0