Damn you Mr. Padda!!!

Idag när jag mockade åt Fuxen i stallet (som jag är hästskötare åt) blev jag plötsligt anfallen av något litet, äckligt vårtigt, med huggtänder (nåja, inga huggtänder...) - EN PADDA!!!
Det har hänt en gång förut, just i fuxens box och jag flippade ut lika mycket som sist, haha! Jag vet inte varför de kryper in just till honom för att gå i ide, men jag klarar verkligen inte av det! Får världens adrenalinpåslag och springer iväg. Får ringa efter stallägarinnan så kommer hon o räddar mig X)

Jag tycker att grodor o paddor är supersöta när de hoppar omkring i skogen, men när de är i boxen och hoppar omkring får jag kortslutning i hjärnan.




NELLY-TIME ♥ IDAG!
Det började spöregna lagom till när jag kom till stallet, och det passade ändå med en vilodag idag, så det blev så. Har köpt en Stalldagboken där jag noga skriver ner allt vi gör varje dag, superbra!

Idag gav jag mig därför i kast med manen igen.
Hon var helt koko, fick total panik några gånger och då höll jag ändå bara på med trimmkniv! Jag ryckte alltså ingenting utan försökte trimma, men hon blev helt tok ändå. Först försökte jag bara ignorera henne, men det såg hon till att jag inte kunde. Då sa jag ifrån och när det inte fungerade tänkte jag ge upp, men inte medan hon höll på att kasta sig o ha sig. Så jag fortsatte och tog bara några få tagelstrån i taget, när hon efter ett tag stod till när jag skar av ett sådant litet knippe berömde jag henne och slutade. Hon var verkligen skärrad och jag fattade ingenting... Hon blir verkligen helt okontaktbar!
Tillslut kollade jag efter i manen och där jag trimmat var hennes hud röd och irriterad. Jag förstår verkligen inte varför, men det förklarar ju varför hon varit helt galen. Stackars tjejen...!

Så då blev det försiktigt shampoonering med återfuktande babyshampoo följt av milt mjällshampoo så jag misstänker att mjällen kanske gör hårbotten mer känslig. Hon verkade tycka att det var mysigt... Snällare häst att bada får man leta efter alltså!
Sen tvättade vi svansen supernoga också, resultatet blev bättre än jag väntat mig! Nu är den riktigt blond längst ner istället för brun.
Vi avslutade med att tvätta rumpan och hennes juver.
Nelly äääääälskar när man tvättar hennes juver, haha. Det är en annan sak jag måste försöka filma någon gång! Medan jag tvättar tycker hon att det kliar så skönt så hon ställer sig på tre ben, som en hanhund som kissar, för att jag ska komma åt bättre ♥
Sötare häst finns inte alltså!



Eftersom jag älskar Nelly har vi idag beslutat att jag aldrig mer ska gå i närheten av hennes man med annat än sax. Nu är den inte riktigt lika tjock längre pga tortyr-trimmet, men ALDRIG MER. När det växer ut får den vara sådär tjock, hon får se ut som ett troll.... Vem vet, hon kanske har 'Irländskt troll' där bak i stammen någonstans. Jag älskar egentligen hennes vilda man, så skit samma om det blir knoppar stora som tennisbollar, jag tycker att hon är fin i allt!!! ♥




Kommentarer
alexandra

Jag tror att alla hästar blir irriterade i hårbottnen när man rycker men att det syns på din häst som är ljus ^^



Vad ger du för mat till din häst i övrigt då? jag har aldrig räknat på någon foderstat till min häst, woopsie, vi har mer gått på taktiken att trycka i henne så mycket som möjligt! haha vad är multivitamin och tokoselen? vet inte om ngt med tok i namnet vore ngt för min tokfia!



Haha ja halmstadbo i två veckor till ungefär! Sen blir det hästskötarjobb i jönköping :)

2012-01-18 @ 20:21:32
URL: http://teamthav.blogg.se/
alexandra

gud det är så mycket man inte vet. Att min häst överlever är ett under!



Vad är selenet bra för då? är det något alla borde ge till sina hästar haha?



Jag har fått 1 månads provjobb hos Emelie von Essen :) Men jobbet känns som precis ett sådant jag letat efter sedan jag tog studenten så håller alla tummar för att det ska gå vägen! :)

2012-01-18 @ 21:18:10
URL: http://teamthav.blogg.se/
Malin & Keyson

Hahaha,Pandor! :D

2012-01-19 @ 14:48:47
URL: http://mullesdrommar.blogg.se/
Matilda

Jäättefin blogg!! :D

2012-01-19 @ 17:20:51
URL: http://mwicksell.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0