Bortskämd!

Idag när jag kom till stallet hade Nelly (och jag) fått en present!
Friesern som jag tar hand om några dagar på månad då hans matte är i Norge hade några schabrak som använts någon gång men som inte passar till den typen av häst (inga schabrak ligger still förutom Mia's!), och efersom det snart är dags för dressyrsadel till Nelly så fick hon ärva dom:

Benvitt Eskadron med smal guld passpoal:


Ljusturkost eskadron med flerfärgat kantband:


Ljusgult utan märke med möstersöm och flerfärgad passpoal:


Och bäst av allt ♥
Vitt RG med röd och guld passpoal och rött kantband:

Ska se om jag inte kan ha RG-schabraket när vi ska debutera dressyr, kanske går det till hoppsadel också! Vitt bör det ju vara i alla fall, och det kommer väl ändå bli vårt tävlings-dressyr-schabrak =)

TACK LINDA! ♥


Jag och Nellisan red ut idag,
hon var lika crazy som vanligt i hantering men så fort jag sitter upp lugnar hon ner sig. Vi hittade en ny väg som vi red på och det blev skritt + 1/4 trav. Det var en väg jag inte trodde ledde någonstans, men den bara fortsatte i oändlighet och landskapet blev som ett ingemansland =O
Allt var helt stilla, husen var uråldriga, skogen likaså och markerna översvämmande (inte på själva vägen men överallt annars). Efter 30min fick vi vända för att inte vara borta för länge, men det ska bli spännande att utforska den mer... Nu har vi i lala fall en riktigt lång, inte för hård, grusväg att galoppera på!

(Ja, jaktkandaret är på - hon är som sagt helt crazy vissa dagar!)




Kommentarer
linnea

Åh va fint RG-schabraket va :)

2012-01-09 @ 00:13:05
URL: http://lbergh.blogg.se/
Maria Johansson

Å vad härligt med lite nya schabrak! Fina!



/Maria

2012-01-09 @ 09:28:13
URL: http://dressyrsnack.se/
Erika

Haha härlig kalufs! ;) Och gud vad snyggt RG-schabraket är!

2012-01-09 @ 17:18:31
URL: http://ettahnia.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0