Avskickad för första gången för året!

Japp, idag skickade Nelly av mig mitt ute i skogen!

Men låt mig ta det hela från början:
Bestämde mig för att skritta ut barbacka idag eftersom hon var så fin igår (kanske inte jättesmart att glömma halsrem/oh-dear-jesus-strap, men det har ju gått bra innan..?). Första delen av turen gick fenomenalt! Massa kliva omkring i skogen och vi hittade fin-fina stockar vi kanske kommer kunna hoppa över när hon är mer igång. Sen så kom vi ut på grusvägen och efter några hundra meter får Nelly frispel av någon anledning och hoppar ut på fältet vid sidan av vägen! Jag var rätt oberedd och hamnade bak på korset där mina benreflexer började fungera och jag knep mig fast allt vad jag kunde, men eftersom jag satt där jag satt knep jag om vid hennes ljumskar varpå hon blev asarg och sparkade bakut. Detta ledde till att hon skickade fram mig igen så jag blev hängandes på halsen innan jag fick tag på tyglarna igen och fick stop!
Hahaha, helt crazy! Hade SÅ velat ha det på film!!
När vi återhänmtat oss fortsatte vi skritta på vägen och kom efter ca 200 m till ett ställe där man kan klättra lite. Jag tänkte att vi gör det och sen skrittar vi hem igen. DÅ kommer ett rådjur farande över stigen vi gått in på bara några meter framför oss, elly hoppar bakåt och slänger sig åt sidan, jag hinner inte få tag i manen och åker i backen med knän och armbågar - blooood på uppskrapade knän och blåååå armbåge =(

Men, det är inte över!
Reser mig direkt och försöker hitta ett ställe som kan hjälpa mig att komma upp igen, för om hon får frispel har jag mer kontroll på än av! Nelly är vid det här laget väldigt upphetsad och skuttar omkring mig. Precis när jag står på en stubbe och ska hoppa upp brakar det loss fullständigt i skogen bakom oss. Plötsligt dyker det upp ett 20-tal rådjur som far genom skogen i fullständig panik. Det brakar och knakar överallt när de far omkring oss. Nelly blev antaligen helt paralyserad av skräck för hon stod helt still och höll andan.
När de äntligen försvunnit klappar jag på henne och försöker lugna ner henne, och det tar några tok-anfall innan jag kom upp igen, men sen tog vi oss hem i alla fall...!

Det var först när jag satt där och ridbyxorna började skava mot knäna jag insåga att jag var SKADAD! Nu sitter jag i soffan och tycker gymt synd om mig själv ;)


Kommentarer
Siri

Älskar att tycka synd om mig själv. Älskar att få medlidande även om det är framtvingat.

2012-01-17 @ 21:11:52
URL: http://lamints.blogg.se/
Malin

hahahah, förlåt.. Höll på att dö av skratt när du skrev " ett 20-tal råddjur" Ser det framför mig, helt galet!!

2012-01-18 @ 09:27:17
URL: http://mullesdrommar.blogg.se/
Karoline

Hoppas att det inte var så farliga sår.

Helt otroligt att du höll dig kvar första gången :)

2012-01-18 @ 13:17:05
URL: http://karolinesliv.wordpress.com
Evelina - equilina.se

Sv: OM någon skulle hoppa över bommen slåpper jag den enkelt utifrån och lastar av som vanligt =)

2012-01-18 @ 15:56:55
URL: http://equilina.se
Malin & Keyson

Sv: Jag går i 1an så det är ytterligare 2 & ½ år kvar.. Jag var inne på att byta, men det finns inget som passar mig på den orten jag bor. Dessutom är förbindelserna till andra städer kassa där jag bor :( Så om jag ska byta måste jag flytta vilket vi inte har pengar med om jag ska ha med en häst, tråkigt men sant.. Det jag tänker på är att man borde få möjlighet att gå den linjen man vill gå & där jag skulle vilja gå ligger 30 mil bort vilket skulle betyda att jag visserligen skulle få lite inackorderings tillägg men under de 3 åren behöver jag ju skjuts till tävling/träning vilket då inte skulle funka. Dit jag hade tänkt flytta funkade de inte heller då mina föräldrar inte har möjlighet att ligga så mycket på vägen. så HIMLA tråkigt & jag vet inte hur många de är som har sagt att handel (som ja går) inte passar mig, jag vill verkligen inte jobba med människor på det viset och är för praktisk för linjen.. Jag har fått diverse hjälp från skolan som kommer erbjuda handelsämnena som praktik efter VT, det känns ju lite roligare men det betyder även då att det blir svårt att ta sig till olika företag när jag bor så dumt. Så nu försöker jag bara hålla ut, även om det är motigt :(

2012-01-18 @ 17:34:14
URL: http://mullesdrommar.blogg.se/
alexandra

haha men usch vilket äventyr! det är ju tur att det inte slutade värre i alla fall :)

2012-01-18 @ 18:42:10
URL: http://teamthav.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0