Månadsmål



* Träna för KG
- Lära mig tömköra (igen, och bättre) och förhoppningsvis kunna varva mellan tömkörning och longering minst en gång per vecka.
- Förhoppningsvis få kloka råd i det uppsuttna markarbetet också

* Träna för Peter
- Hoppas det funkar och känns bra så det kan bli rutin!
(* Börja träna för Catrin)
* Hoppa 100cm förhoppningsvis framgångsrikt
* Åka på vår andra (och tredje) lokala hopptävling ever!
* Fortsätta stärka galoppen och ställa rimliga, men högre krav

- Tror detta vecko-tänk blir bra:
2 dagar markarbete
2 dagar uteritter
2 dagar vila
1 dag skritt/longering/tömkörning

* Stärka alla övergångar så de blir perfekta
* Fortsätta bygga vidare på Nellys kondition som börjar bli bra!
* Verkligen komma igång med löpningen igen, skärpning Maja!



UTVÄRDERING FEBRUARI

Månaden blev ju inte riktigt som jag tänkt mig, men med tanke på vilket stort steg vi tillslut tog i rätt riktning så är jag nöjd och glad! Har fortfarande inte varit på sadelutprovning, men har fått bekräftat på flera sätt att Nellys hoppsadel funkar. Nu är vi ju inte heller så supertaggade på Dressy-dressyren, så den nya sadeln får kanske vänta ett slag... Min egen träning har det gått väldigt up och ner med - behöver hitta en jämn motivationsnivå så det blir mer frekvent =)
Så ja, nedtrappning och upptrappning på samma gång, på något vis ;P



Kommentarer
Siri

Jag tränade för KG förut, lärde mig ingenting.

2012-03-01 @ 15:50:39
URL: http://lamints.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0