Maja & den Fina Friesern









Idag har jag ridit Freisern i stallet (han har fått vara med i ett skolprojekt! Superduktig!). Han var häftigare än häftigast! Mycket flashigare än på senaste tiden och han gillade verkligen att ha publik, sötnosen ♥

Intressant att få se min sits på en annan häst än Nelly också: Från höften och ner är jag verkligen superstadig nu! Idag hade jag lite för korta stigläder för att rida i den här dressyrsadeln + att den är svår att rida i då den inte ligger så bra på honom, men man fick ju ett jäkla tramp i stigbyglarna i alla fall, haha!
Jag fortsätter ha överlivet för långt fram, och det kommer antagligen fortsätta vara så ett tag eftersom jag nästan bara rider Nelly och hon fortfarande är så ung. Det är ett sits-fel jag drog på mig på Irland när jag bara red unghästar hela tiden och den fördel det drar med sig är att min lättridning får minsta möjliga påverkan på hästen och då framförallt dennes rygg. Jag måste dock sluta göra det automatiskt, så att jag KAN räta på mig ordentlig när jag vill (på dressyrtävling till exempel...).

Det känns verkligen jättekul att ha en häst som Friesern att rida på!
Jag rider ju mest ut eller longerar honom (bästa för hans kropp), men även ute får man en helt annan känsla än på Nelly (givetvis), och jag tror att framförallt som nu i min lilla svacka gör det mycket att få bekräftat att jag fortfarande kan. Friesern gillar mig, och vi har kul ihop!

Tog med bilden över bommarna bara för att hans ihopfällda frieser-ben ser så koolt ut ;)


Kommentarer
Malin & Keyson

Åh, den såg rätt mysig ut! :D

2012-02-09 @ 12:39:11
URL: http://mullesdrommar.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0