Can't you hear that boom, badoom, boom?

Girl you got my heartbeat runnin' away..!

Foto: Lisa Härdne

Ååååh, bereden väg för herran! Halleluja och Hosianna!
elly var helt gudomlig idag och jag fick massor av hopp om framtiden och bubbel i magen! Ni vet en sådan känsla då man bara flinar med hela ansiktet och det känns som om det spirar om en?
Vi red markarbete på fältet, och jag vet inte om det var för att vi var så uppkopplade på varandra, eller om tiden helt enkelt var inne, eller om det gjort så mycket skillnad att Nelly fått en ny hag-kompis - eller alltihopa. Hon var i alla fall helt felfri, jag skulle inte vilja ändra på något!
Hon orkade inte så mycket, men jag tar kvalité framför kvantitet ALLA DAGAR. Traven var så rytmisk och jag kunde faktiskt inverka och sätta mer tryck i den utan tat hon sprang iväg. Den 2-3dm djupa snön gjorde sitt för aktiviteten genom hennes kropp också. Sidvertsrörelserna var så bra, och galopparbetet fick mig nästan at börja gråta av lycka! Hon fattade så fint och balanserat och BYTTE INTE EN ENDA GÅNG! Hon gick kanske lite djup i formen, men det gör ingeting alls.. Det bidrog snarare bara till kraften och hon frustade och jobbade så himla fint! Provade på förvänd galopp också och jag kunde verkligne rida henne mellan skänkel och hand för första gången någonsin helt på riktigt! Förvänd galopp på böjt spår = inga problem idag!
Wow... Hon är bara BÄST!
Som sagt orkade hon ju inte så mycket, men det var ett par ljuvliga minuter som jag kommer leva på länge ♥
Som jag sa till stallägarinnan: Allt dumt hon någonsin gjort är nu bortblåst!

Älskade Nelly!


Kommentarer
Malin & Keyson

Den där känslan slår ALLT annat! :D

2012-02-04 @ 19:06:39
URL: http://mullesdrommar.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0