Peter-träning 3 april 2012

Nelly var kalasduktig idag!!!
Jag trodde jag skulle avlida lite när jag kom in och såg alla kombinationer och serier, haha! Det är ju precis vad jag o Nelly behöver träna på, men det såg verkligen ut som om det skulle bli överkurs. Mamma kom inte med kameran förrän knappt halva träningen gått, men Nelly var i alla fall super under uppvärmningen!!!
Vi gjorde 12m volter i galopp (fler stycken!), och Nelly var typ stört med längst travsteg och var ändå sjukt bra på sväng-övningen vi hade i början. Vi skulle rida tajta slalomsvängar runt fyrkantsspåret mellan hinder och bommar, svårt men supernyttigt och man behövde verkligen både planera sina svängar och rida hästen mellan hand och skänkel för att få bra vägar.

När vi väl började hoppa skötte sig Nellisan också himla bra!
Jag red bättre än sist, även om jag kunde bli lite lättare i sätet ibland.
Vissa av övningarna skulle jag aldrig kommit på att göra med en unghäst, typ de när vi sneddade hindrena och hoppade mot väggen - men Nelly brydde sig inte alls utan hoppade som ingenting! Hon är så himla hinerklok lillhästen! En gång vid hinder/bom-kombinationen får hon verkligen offra sig för att inte riva eftersom jag la henne alldeles för nära - och hon är så försiktig att hon tar till en NY teknik med frambenen för att ta sig över felfritt, ja jäklar vad hon fick dra upp dem framför sig! DUKTIGA HÄST ♥



Det blev ju en del korsgalopp när hon försöker byta emellan hindren, men hon löser det ganska bra ändå. Framåtbjudningen tycker jag generellt är bättre, även om det kan bli ännu bättre såklart!
Vi hade svårt att hålla oss raka genom hela serien och hon drar gärna åt höger (båda hållen), men vid bom/hinder-övningen var det ganska enkelt att rida rakt fram till väggen även om hon gärna ville svänga tidigare. Allt som allt är jag jättenöjd =)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0