Horsie box

Idag har jag skrivit tenta - det gick bra!
Tentapresent (erkänt måste) fick bli att ringa o boka sadelutprovar-tid åt Nelly. Vi ska dit på måndag klockan 15.00, och kaaanske att man hittar något roligt i shopen också ;)

Detta innebär att jag och Nelly kommer göra vår första resa på tu man hand, och den tar ändå ca 40 minuter. Därför bestämde jag att det var dags för oss att provlasta själva (annars har vi ju haft hjälp). Den transporten vi lånar just nu är lite speciell, och jag känner mig inte 100% trygg med den, men det kanske bara är för att jag inte lärt känna den än... Det är i alla fall en Fautras, med ett steg upp i transporten istället för ramp. Lite läsktigt tycker jag, inga problem tycker Nelly. Jag bara visade henne vägen, så gick hon in nemas problemas. Men får vara lite snabb på att stänga bakom henne bara, annars backar hon ut igen, haha!


Hon ser inte överlycklig ut på bilden, men hon tycker att det är helt ok att stå i transporten..! Sen körde vi i alla fall ett varv runt gården, och det gick bra, så det borde inte vara några problem på måndag!
Förhoppningsvis kan jag hoppa henne lite vid utprovningen, dels för att vår hinderpark i stallet är världens minsta och dels för att jag såklart behöver veta om den eventuella sadeln är bra att hoppa i ;)
Det ska bli riktigt spännande att se vilken sadel som visar sig passa lilla damens krångliga manke.


Kommentarer
Klara H

sv: Jag har haft henne i snart 1 månad :)

2011-09-11 @ 10:32:55
URL: http://klarahovstadius.blogg.se/
Caroline

SV fast vadå dömer en häst, jag dömer isåfall de ryttare och de som avlar fram hästarna. Det är allmänt känt och vida diskuterat att hopphästarna inte har så bra exteriör. Visst kan en häst som har sämre exteriör ändå hoppa höga klasser men det ökar förutsättningarna att få en hållbar häst om den är mer exteriört korrekt. När jag var och tittade på treårstest senast märktes detta ganska tydligt av att många hade sämre gångarter och exteriör..

hoppas inte min ton låter tråkig, allt låter så otrevligt i text haha;)

2011-09-11 @ 10:53:12
URL: http://internationalshowjumping.se
Emelie Nordström-

du hittar säkert något att inhandla i shopen :D (när lyckas man inte med de lixom? haha)

2011-09-11 @ 13:03:04
URL: http://emeelien.blogg.see
Carolin

Passade inte den sadeln du köpte? Tolga var de va? :)

2011-09-11 @ 21:49:43
Maja

Svar till Carolin

Nej, jag är ganska säker på att den inte gör det =(

Den passar MIG perfekt, men jag tror att bossorna är för takformade, Nelly är ju så platt X)

Och ja, det är en sprillans ny Tolga futura, jättefin, så den lär bli lätt att sälja i alla fall!

2011-09-11 @ 22:00:30
URL: http://majagoesirish.blogg.se/
Filippa

Jag tror du kommer få en Albion gissar

2011-09-12 @ 09:51:26
URL: http://filippashastliv.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0