FABULOUS HORSE!


Såhär snygg var Nellisan när vi åkte idag, de vi träffade när vi väl var framme tyckte både täcket och hästen såg väldigt "Classy" ut =)
Till att börja med så var Nelly sååååååååååå himla duktig vid lastning, körning och urlastning idag! Fina, fina häst! Hon traskade bara rätt in, stod still hela vägen och gick (i alla fall hyffsat) lugnt ut igen. Nemas problemas. Dessutom stod hon med stora sidodörren helt öppen och åt hö medan jag var inne och shoppade lite. Annars tycker jag det är jätteotäckt att lämna sidodörren öppan när en häst står där inne, har varit med om hästan som försökt komma ut den vägen för många gånger... Men med Nelly kändes det lugnt och säkert.

Till själva sadelprovandet då.
Jo, såhär ligger det till:
Av de sadlar som provades låg ingen perfakt på Nelly. Mank-problemet återfanns hos alla olika modeller vi provade. Det som fungerade absolut bäst för henne just nu är en Prestige Golden Star New 34 med kilpadd för att få upp den lite bak. Min Golden Star är 35, men det kaaanske går ändå. En kilpad ska ju min kära syster skicka ner, så det borde gå finemang!
Om jag vill ha en sadel med mer stöd i framtiden (för terrängen), när hon växt färdigt och jag är beredd att lägga ner lite mer pengar på henne (hehe...) trodde de att en Prestige Arezzo kunde vara något för oss!
Kul tycker jag, för snyggare sadel finns inte!


Min fina Tolga kommer dock få säljas, så den ska jag ta massa kort på och lägga ut på annons. Blir den inte såld själv ska jag lämna in den, för de trodde den skulle vara lättsåld i och med att den är så fin. 12 000 värderades den till, så jag ska känna efter vad jag vill ha för den.
◊ ♦ ◊
Lite shopping blev det ju då också, såklart ;)
Dagens superfynd blev en Equilinetröja, ordpris 3700 (ingen aning om varför den var så dyr!), jag köpte den för 500 ;)


Ett GlenGordon schabrak, tror den färgen kommer bli grym på henne nu medan hon är såpass mörk!


Snabb-stallbandage som ska bli transportskydd


En SUPERKOOL Jacsonskjorta, dragkedjan består av superglittriga stenar i olika färgern. Succé!





Dagens sötaste var i alla fall Nelly när hon upptäckte speglarna i ridhuset:

Hon hälsade på den i över 5 minuter!
Hon nosade och sa "Hu-hu-hu" till den, blåste på den och slickade på den. Man såg verkligen hur hon tänkte, hur hon försökte förstå. Tillslut tittade hon bakom spegeln, bakom sargen, som om hon letade efter den andra hästen.... Söta lilla häst, ibland vill man bara kunna försklara för dom hur det ligger till!
Undra just hur det kommer gå om vi ska tävla i ett ridhus med speglar...


Kommentarer
Sandra Jacobsson

Sv: Yepp! Den bet av allt förutom skelettet :) Min nagel kommer till exempel aldrig växa ut igen. Det suger. Men men!

2011-09-12 @ 22:54:10
URL: http://sjacobsson.blogg.se/
Emelie

Den equilinetröjan har jag, den är så grymt skön!

2011-09-12 @ 23:06:58
URL: http://semlur.blogg.se/
Karoline

Haha, söt hon är som hittade en kompis :)

2011-09-13 @ 09:29:47
URL: http://karolinesliv.wordpress.com
Lotta

Jag har en Arezzo D och det är den bästa och skönaste sadeln ever.. sen ligger den tyvärr bara bra på Kakan så ingen annan häst jag vill ha den på kan ha den.. Men den är underbar när hästarna överhoppar sig.. man sitter liksom fast.

2011-09-13 @ 10:12:17
URL: http://hastfotografen.webblogg.se/
Bella

Wow vilket läckert täcke!!HW va? Passade riktigt snyggt på en skimmel!

2011-09-13 @ 20:44:03
URL: http://horsesideonlife.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0