Things I NEED right now:

Det blev verkligen pang-kallt här i halland!
Hösten kom som över en natt, och i morgon ssa natttemperaturen åka ända ner till ynka 1 grader! Jag gjorde mig av med nästan alla täcken som Kenny hade, och har bara köpt på mig något enstaka till Nelly, så nu fick jag lite smått panik!
Innan har jag haft en salig blandning av täcken från alla möjliga märken och tillverkare, men med Nelly har jag bestämt mig för att satsa på kvalitet så man inte riskerar att stå där med ett sönderrivet täcke eller med kass impregnering. Horseware är de täcken som visat sig sitta bäst på henne, och det är enligt mig de absolut bästa täckena. Det var i princip det enda folk använde på Irland, men undantg för något bucastäcke.... MEN, även om jag vet att jag kommer tjäna på det i längden känns det så himla surt när det blir en klumpsumma då jag kommer behöva köpa mer än ett täcke på en gång, haha X)
Det vi framförallt behöver just nu är en pyjamas, helst Amigo Insulator 150g:


OCH ett ute-halstäcke, också 150g:


Beställer man från England blir det bra mycket billigare, men det tar bra mycket längre tid också! Aggrrh! Stackars Nellisan står med en alldeles för liten pyjamas som blottar bra mycket av rumpan just nu, haha! Det måste fixas snarast, jag ska bara ransaka min ekonomi först! ;)


UPDATE:
Reflexer behöver jag också!
Det har ju blivit jättemörk
att rida redan vid 19-tiden!


Kommentarer
Josefina

Jag håller med dig om att Horseware är bäst. Lucke fick en ny garderob för ett litet tag sen, och det sved i plånboken, men nu vet jag att han har täcken som håller. Jag köpte mina på Strömbergsgård, de kan även skicka täcken mm på postorder. www.strombergsgard.se

2011-10-08 @ 11:07:33
URL: http://josefinap.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0