The devil in disguise

Jag menar, hur söt ÄR hon inte!?



Och hon kan vara superlydig också!
Min mobilkamera är kass, och ljudet försvinner när jag säger "Stand", men hon går i alla fall från trav till halt direkt när jag ber henne = Duktig bäbis!

MEN,
så kommer det något som triggar henne -idag var det rådjur på vift- och hon blir helt rabiat! X)
Ute på fältet hängde jag efter som en vante i longerlinan med han hoppade omkring och fjantade sig. Inte ens när jag blev förbannad lyssnade hon! Hopn var liksom helst uppe i sin egen värld och hetsade upp sig själv till hon knappt var kontrollerbar! AAAAAAH!
Hon började göra sådana 'blåsljud' som upphetsade hästar gör. Det är första gången jag någonsin hör henne göra de ljuden, och det var precis som om hon precis lärt sig det för sen slutade hon inte. För skojs skull började jag räkna hur ofta hon gjorde dom, men slutade vid 30-någonting. Jisses va galen hon var!
Tillslut lyckade jag ändå komma in i paddocken där hon fick springa av sig på linan. I vanliga fall behöver jag ha longerpisk och uppmuntra henne ganska mycket, framförallt i galoppen, eftersom hon fortfarande har lite problem med styrka och balans, men INTE idag! Hon galopperade runt, runt och gjorde språng som liknade något en antilop skulle göra. Jag är så glad att jag inte satt på, för jag hade inte varit kvar speciellt länge! Jag har aldrig sett en häst komma SÅ högt upp i luften i bus/krumsprång! Jesus...!

Efter 20 min eller så hade hon taggat ner och travat några varv lugnt och sansat + lyssnade på mig igen (se filmen), så då gav vi oss. Inga inspänningar eller något idag alltså, bara brall!



Kommentarer
Lisa

Hon är ju toppenfin!

(Vilka fynd vi har gjort! :D - även om de är extra billiga ibland...)

2011-10-15 @ 09:44:09
URL: http://backinthesaddle.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0