Nellys första time-out



Den är 4 min lång, så jag kan ju berätta vad som händer:
Hon vägrar stå still, hon dollar och steppar och skrapar och vevar och håller på!
(Kameran är gömd på ett täcke, och jag är i andra händen av stallet...)
När hon tillslut står still i nästan 10 sekunder klappar jag på henne o säger att hon är duktig och så fick hon gå ut i hagen.

Varför denna uppbildnings-time-out, tänker ni?
Jo, det är så att Nelly tagit det här med sin trotsperiod till sin spets idag! Jag hade överseende med att hon är brunstig, tappar tänder, växer och inte tränats så hårt de senaste dagarna - ÄNDÅ gick hon för långt! Min hovslagare gjorde nästan slut med mig! Han är ganska gammal nu, och kan inte sko bråkiga hästar pga sin rygg - och Nelly var helt odräglig idag! Jag tyckte så synd om honom och var så arg på Nelly att jag höll på att explodera! Tillslut bestämde vi att om hon är lika jobbig nästa gång så får det bli sen sista och så ska han hitta en ung, stark hovis till oss med massa pondus som orkar med henne. Jag tycker det är så himla pinsamt, hon var så himla dum och ouppfostrad!
Vi provade verkligen ALLT utom att ge henne lugnande, för jag är säker på att det bara blivit tyngre då. När hon tillslut var färdigskodd KRÄVDE hon att få gå ut i hagen och gick verkligen rätt över mig, så då fick hon en time-out!

OUPPFOSTRADE HÄSTAR ÄR DET VÄRSTA SOM FINNS!
Sen hade vi världens diskussion på väg ut till hagen också, hon försökte sparka mig med en frambenet, och jag blev jättearg. Nu är det slut på det här, nu är det stenhård uppfostring som gäller!
Nelly är ju självutnämnd kung på anläggningen och kör med sin hag-kompis mest hela dagarna, så det var väl egentligen bara en tidsfråga innan hon skulle förska bestämma över oss människor som hanterar henne också, men där tar det stop!

Wääääh! Jag saknar min fina Nelly babygirl
som över en natt förvandlats till en teenage dirtbag!



Kommentarer
Mamma

Hmmm jag tycker inte hon är särskilt besvärlig... är det inte så hästar gööör? Pluttan! Riktig häst! <3

2011-10-17 @ 21:41:39
Lisa

Haha, vilken princess hon anser att hon är..! Min åsna står i alla fall still på gången. ;)

2011-10-18 @ 09:55:54
URL: http://backinthesaddle.blogg.se/
warnmark -Officiell bloggare GHS 2012

Sv; Nej ush, den blir nog aldrig det :(

2011-10-18 @ 20:56:29
URL: http://warnmark.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0