Tidigt stall, sen skola!

I morse gick jag upp tidigt (för mig) och satt på hästryggen klockan 8.00, så red jag och Nelly ut i ganska exakt 60min. Till en början var hon helt perfekt; lagom pigg, lagom busig som hon ändå får vara vid uteritter, avslappnad och frustade hela tiden. Vi hade nödbromsen (a.k.a jaktkandaret, a.k.a kimberwick) på, och thank god for that!

Första galoppen var hon fortfarande alldeles underbar vid! Den var stoooor och ruuuuund och jag kunde bara åka med. Döhärligt var det! Så tog vi en skrittpaus, och då knakar det till i skogen. Det kan ha varit ett rådjur eller något annat litet, but Nelly was not going to stick around to find out...
Så efter ett panikrace på kanske 100m fick jag tillbaka kontrollen, men Nelly tänkte inte lugna ner sig utan dansade omkring i passage och var jätteupprörd. Så när vi efter en stund kom till ett lämpligt ställe tänkte jag att det bästa kanske skulle var aatt låta henne galoppera av dig... Att jag aldrig lär mig!? Haha!

Jäääääääääklar va fort det gick!
Jag tog några halvhalter, och jag hade kontroll, men kände att hade jag väl låtit henne så kunde hon ju få springa. Konditionen är det då inget fel på; hon sprang tills vägen tog slut, bokstavligt talat, det är nog i alla fall 1500m. Lite flåsig var hon, men det gick snabbt över. Knäpphästen!

Så skrittade vi långt och länge hem, och så fick hon gå ut i hagen!


Såhär det det för det mesta ut på vägarna vi rider på!
Mysigt och höstigt!



Kass mobilbild, men där nere är havelihavet!


Sen var det skönt att rulla i hagen!
Självklart på det enda jordiga stället i hagen ;)




Efter lunch var det dags för skola och föreläsning, idag om Ledarskap!
Spännande och kul!
Våra föreläsare är så himla sköna, de brukar alltid låta oss leka lite varje gång, haha! Denna gången skulle vi, några i en grupp, bygga en skapelse som skulle bli så hög som möjligt med bara pappersark och tejp som hjälp. Två stycken observerade vårt arbete och en i gruppen var 'lagledare'. Vi var helt crazy i början och skrek mest åt varanda och stressade som galningar, haha! Tillslut insåg vi att det inte funkade, och började jobba på riktigt. Alla bidrog med sina idéer och lagledaren peppade oss bra - så vi byggde ett torn på typ 1.30 vilket är det högsta någon grupp som den föreläsaren haft gjort! Mohahaha! Victory is mine! Eller ja, ours, haha!


De har börjat göra träden juliga i stan.
Jag är egentligen inte så mycket för julbelysning, men dessa tycker jag är fina!






Kommentarer
STOCKHOLMSJENNA - Officiell bloggare under Stockholm International Horse Show

coolt!

2011-11-23 @ 10:56:18
URL: http://stockholmsjenna.se
Emelie Nordström

snyggt gjort måste jag säga:D är inte heller så förtjust i sådant i vanliga fall..

2011-11-23 @ 11:47:30
URL: http://emeelien.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0