Jisses...!

Har just pratat med Nellys förra ägare och jag frågade hur mycket hon red Nelly under denna vintern/våren då jag ville veta ungefär hur jag skulle lägga upp hennes vila.
Jag vet inte riktigt vad jag förväntade mig, men svaret blev i alla fall:
Varje dag, men om hon gått en jakt på söndagen fick hon måndagen till att vila.

Detta har fått mig att fundera lite. Eller ja, mycket.
Kanske att jag ska låta henne få lite halv-vila redan nu. Bara rida ut ibland, gå promenader och mysa, och plus detta ge henne en månad hel-ledigt på bete när vi kommer hem. Hon har ju gått hårdare än hårdast vad det verkar, så det är kanske inte så konstigt att hon fått den där gall-attacken.

På tal om galla så såg jag idag att hon har växt rätt mycket (vi snackar i centimeter iaf!!) så hon är nu en bit överbyggd bak och det var hon inte för 6 veckor sedan... Kanske beror gallan på att jag belastat henne under en växtperiod? Ja, nu ska hon få vila och massa mys i alla fall!

Lilla Nelly-skruttan,
va komplicerat det blev nu ♥


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0