Horseware Qualifier at Ross House

Först och främst, tack alla för namnförslag på Nelly!
Alla Irländarna här gallskrek när jag föreslog Irish Mist (som de flesta tyckte hon skulle heta) eftersom det i Tyskland och andra länder omkring skulle betyda "Irish shit", och så kan vi ju inte ha det! Det börjar som sagt bli lite kris på ägarbyta mm så hon får helt enkelt heta det näst-bästa; A touch of Frost!


Åter till ämnet:

Tävlingen jag och Rupert var på i söndags var alltså ett kval till Horsewares stora lagklass under Dublin Horseshow! Rätt fränt ;)
De hade massa spännande och kreativt pimpade hinder, och Rupert som var med sina fem år den yngsta hästen i startfältet tittade inte på något! Han hoppade så bra och så fint, ända tills båda banornas näst sista hinder; ett vanligt plank. Det mega-rev vi båda rundorna. Lite tråkigt, men ändå godkänt!
De andra i mitt lag var alla felfria och ett av endast fyra felfria lag. I omhoppningen hoppar bara lagkaptenerna, och i mitt lag var det chefens fru. Hon gjorde en kanonrunda och vi skulle ha kommit två. Vi har filmbevis på att hon inte gör något fel under ritten, men ändå bestämde sig domaren för att dömma henne till fyra fel. Uh, vad orättvist det är ibland! Vi överklagade, men vår överklagan överklagades av de som blev 2:a istället för oss och de kommer troligtvis 'vinna'. Det lämnar oss på en fjärdeplats och inget Dublin Horseshow....
Det hade varit grymt att få rida där, men sånt är livet.
Får väl trösta mig med att jag i alla fall får en megastor kval-rosett ;)

Lite bilder från dagen

Bästa Rupert efter andra rundan!

Utanför ridhuset

Inne i ridhuset

Skumma vattenmattor med bollhavs-bollar. Inte en enda häst tittade på dem!

Jätteridbana för uppvärmning/framhoppning


Urhärliga vägar för fram- och avskrittning

Bättre hoppbilder och film kommer så fort jag får det lite ledigt...!


Film på Nellys löshoppning kan också fixas!





Kommentarer
Sabina Borenius- ronda.blogg.se

Sv: Jag har fått lära mig att linda både på det här sättet och det andra. Brukar variera lite, men anser inte att det ena utesluter det andra :) Tycker båda är bra!



Ja dem är super!

2011-05-04 @ 12:16:17
URL: http://ronda.blogg.se/
Erika

Hej! Vilken bra blogg du har, och väldigt bra tankar och åsikter av det jag har hunnit läsa.

Kände igen mig så himla mkt med det du skrev om Nelly, att hon fokuserar på annat och att du inte riktigt får kontakt med henne. PRECIS så känner jag med min nyblivna 5-åring. Och kan bli lite ledsen då det känns som att man har misslyckats lite... Men andra gånger får jag bra kontakt med henne. Har du märkt om det är mest under brunst? Jag har inte haft min så länge än, men nu är hon extremt ofokuserad och i sin egen värld, och superbrunstig...

2011-05-04 @ 18:58:03
lisa

Shiiiet vilken fin anläggning!

A touch of frost är ett jättefint namn! :)

2011-05-04 @ 20:38:15
URL: http://liiisaaas.devote.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0