Hemlängtan

Ibland får jag sting av hemlängtan, och det blir allt oftare ju mer vi närmar oss juni. Jag kommer sakna allt här så vansinnigt mycke, men jag börjar känna mig färdig. Jag tror och hoppas att jag är redo att åka hem och möta vardagen... Nu gäller det bara att ta vara på tiden som är kvar här ♥



Jag har inget att rapportera på Nelly-fronten, mer än att hon är fabulous!
Idag fick hon sin 2/3 vaccination och ska därmed vila lite till...
Vi har inte ridit på 4 dagar med idag, och det börjar kännas lite faktiskt. Saknar att rida henne, men känner att det här är rätt just nu. Tänkte rida ut en sväng i morgon i alla fall.
Jag har pratat med gårdens foderexpert (han äger ett foderföretag i alla fall) och han har lovat att ta med Djävulsklo till Nelly på torsdag. Jag tänkte ge henne det nu i en vecka eller så då det ska vara exceptionell bra mot inflammationer och allmänt bra för leder. Då jag misstänker att det är en mild inflammation som orsakar gallan så känns det som en bra lösning..!

Visstja: Igår anmälde chefen mig till en tävling på Söndag!
Det är den tävlingen jag hade velat rida Nelly i, men vi får se hur gallan ser ut. Känns allt ok hoppar vi kanske vår första Clear Round-klass. I nuläget ska jag i alla fall starta i både dressyr och hoppning med Rupert, och endast dressyr med Kilamonjaro. Killy är helvild just nu, så vi får väl se hur dt blir med det... Jag hoppas på att kunna rida Rupert i morgon. Min fina prins, jag saknar verkligen att rida honom ♥



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0