Fortfarande hektiskt!


Men Nelly relaxar i hagen med kompisarna..!

Igår longerade vi, och det gick kanon!
Det här var fjärde gången vi longerade, och de två första var ju total katastrof. Nelly hade aldrig blivit longerad innan, bara tömkörd, så hon var jätteförvirrad och sprang mest bara omkring. Igår höll hon sig på en stor jämn volt, gjorde allt jag bad henne på första försöket och vi galopperade till och med lite - helt utan byten! Tjohoo!
Chefen kom o tittade lite på henne, och han tycker att hon förändrats så himla mycket sedan hon kom (på bara den här månade alltså). Han sa att hon börjar bli lite väl rund om magen nu kanske, men också att ryggmusklerna kommit så snabbt att han knappt kan tro det. Kul!
Jag brukade alltid låta Kenny bli lite rundare innan vi började bygga upp hennes muskler efter vila/konvalecens, för att ha något att 'ta av', och igår sa Chefen samma sak: Det är lättare att bygga muskler av fett än av luft. Sant så sant!

Idag känns det som om det får bli en uteritt, och på Fredag ska vi hoppa lite tänkta jag!
Nästa Söndag är anläggningen hyrd av en annan klubb som ska annordna både tävlingar i hoppning och dressyr. Jag kan välja att starta Nelly både i och utom tävlan... Har inte riktigt bestämt mig än. OM vi tävlar så ska hon hoppa 1,00m (två rundor) och ett ganska klurigt Dressyrtest som motsvarar något lite svårare än LB men inte alla rörelser som krävs för LA. Hade varit kul att rida ett dressyrtest bara för att se vad hon tycker om det och vad dommaren sägen... Å andra sidan är hennes galopp inte stark nog för ett test än. Så vi får se, vi har ju massor av tid Nelly o jag!
Kanske hoppar jag bara en clear-round hoppning, det är nog så bra!

Nu till helgen kommer jag nog inte hinna rida henne alls :(
Alldeles för mycket inför stora tävlingen...!
Tydligen ska det komma en del Irländska kändisar, två OS-ryttare och flera från landslaget!


Kommentarer
Mamma

Hå-hå-hå vad roligt! Och då menar jag både Nellys utveckling och helgens tävlingar. Båda kräver mycket tid och jobb - men SÅ roligt!!

Kramis Mamma

2011-05-12 @ 15:46:57


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0