Fälttävlan på Annaharvey

Idag var det som jag tidigare nämnt fälttävlan här!
En endagars upp till och med Open **.
(För er som undrar, skillnaden mellan en Open ** och en vanlig ** är att dressyrprogramet i den förstnämnda är av svårare grad.)
Sammanlagt var det 8-9 klasser och allt har flytit på ganska bra!
En bruten arm blev det, och ett par avfall/omkullridningar som hade kunnat slutat illa men som mirakulöst nog gick bra. Jag har slitit som ett djur hela dagen och har varit lite sur över det, men så är det ibland..!

Det kändes ganska bra att titta på de tvåstjärniga ekipagen som flög runt och inte längre tycka att de är galna utan även att det där skulle man nog kunna göra om ett par år ;)
Dessutom tyckte jag 1.20-banhoppningen de gjorde såg lekande lätt ut - det tar vi Nelly!

Något jag dock reagerade på var att de aldrig veterinärbesiktigar här förrän man kommer upp på internationellnivå eller tredagarsfälttävlan (på dessa vet-checkas dock hästarna EFTER man ridit, aldrig före). Så himla skumt med tanke på hur supernoga det är i Sverige...?

Hade inte tid att ta bilder idag, men fann  ovisade bilder från när jag tävlade ridskolehästen Aussie:



Det tog ett tag, men tillslutlärde jag mig ocså att stå rätt i nerhoppet. Iiiih, haha!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0