Min lilla grå...

... har överträffas sig själv nu igen!

Har alldeles nyss kommit in efter att ha ridit honom ute på ett av fälten i dressyrsadeln och verkligen trimmat. Han var så jäkla frän! Hur laddad som helst, men ändå kontrollerbar så att han blev sådär häftigt kraftfull i allt han gjorde!
Traven verkligen bara flöt fram, och i galoppen fick jag verkligen jobba för att hålla honom i arbete eftersom han hellre ville sträcka ut över fältet.
Först jobbade vi på den förvända galoppen eftersom det på senaste tiden blivit ännu tydligare att han är starkare i vänster sida än i höger, och tillslut kändes han som smör att rida.
Då började jag rida på en 8-volt, och egentligen bara för att testa bad jag honom om ett byte vid x. Som om han aldrig gjort annat bytte han! Lugnt, stadigt och balanserat. Så vi fortsatte på 8-volten och bytte vid x 10 gånger, och varje gång var det lika väl genomfört och balanserat!



Vi påbörjade ju byten för ungefär 1 månad sedan, men eftersom han blev så förvirrad la jag det projketet på hyllan och koncentrerade på Gisela-träningarna.
Nu kom de så naturlig för honom!
Bästa Rupert ♥


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0