Ja, jag köte ett par blåa Tretornstövlar.

Och inte vilken blå som helst utan
Babyblå!

Jag vet inte vad det är med mig och groteska skor den här veckan, men nu blev det såhär. Egentligen ville jag ju ha de röda, men blev blåst så att det bara ven i öronen på mig - så snubblade jag över dessa: Precis exakt min storlek, och till ett larvigt billigt tradera-pris. Tillslut kom jag fram till att det är ett par Tretorn Advance jag vill ha, det är stöveln i sig som är det viktiga, färgen spelade verkligen ingen som helst roll - och se, det fick jag ju äta upp!

Irländarna kommer kikna av skratt när de ser dem, och jag har ingen aning om vad chefen kommer säga. Men sedan när bryr jag mig om sådär värst mycket om vad andra säger?
Jag kommer ju då alltså BARA använda dessa här hemma, vardagsstövlar liksom, och spara de svarta som tävlingsstövlar. Ja - bra plan!


Kommentarer
Linnea op de Weegh

JA tycker de är rätt häftiga med rätt matchning! :P

2011-03-05 @ 18:16:55
URL: http://polze.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0