Ett inlägg tillägnat Ev!

Evelyn Browne är dagens hjälte!

Som ni kanske märkt har det stått ännu mer stilla än vanligt på hästfronten sedan det gick snett med skimmelvalacken jag ville köpa. Efter det hade jag svårt att hitta suget och såg bara fel hos alla hästar jag såg. Sedan fick jag lite nytändning och hittade ett par intressanta, men se såldes jättefort eller fanns för långt borta för att jag skulle kunna åka själv.
Mina föräldrar ska komma hit 5-9 april för att hjälpa mig kolla och provrida, men de allra flesta hästar som jag hittar nu kommer hinna säljas innan dess... Därför brann glöden ut igen så att säga.

Så hittade jag en som verkligen fångade mitt intresse.
Jag försökte hyra bil och kollade alla möjliga tåg och busstabeller för att ta mig till henne, men det var omöjligt. Jag var på gränsen tll att ge upp när Ev kom och sa att hon kunde köra mig om jag ville ♥
Så i morgon sätter vi oss i bilen och kör de 2 timmarna ner till söder och tar en titt på en häst som jag har en bra feeling om. Jag har kommit till slutsatsen att jag antagligen inte kommer hitta min framtida häst på första försöket, men hittar jag en som jag gillar och som är frisk och kry så blir det npg att jag köper den. Inga mer höga krav alltså, nu vill jag bara hitta en häst jag kan ha roligt med och som gör mig glad!

Lite smygfakta om hästen i fråga:
  • Sto
  • Skimmel (mörk)
  • ca 168cm i mankhöjd
  • 4 år
  • Gått som 'spetshäst' av något slag på hela 6 jakter
  • Hoppat 90cm felfritt på träningstävling
  • Okänd härstamning
Tack Ev för att du hjälper mig så att jag får prova och se vad den här damen går för!


Kommentarer
Emelie

Åh vad kul, det låter spännande! :D Du får berätta sen hur det gick med provridning osv. Hoppas det kan vara något för dig! :)

2011-03-23 @ 23:01:36
URL: http://semlur.blogg.se/
Emelie Nordström-

sv; tusen tack :) jadet var en bra helg de där. och äntligen börjar jag känna lite vår här hemma med! :D

2011-03-24 @ 11:35:21
URL: http://emeelien.blogg.se/
Sarah

Låter verkligen roligt det där. Fyra år är en fin ålder på hästar.

2011-04-08 @ 09:57:08
URL: http://biluthyrning-norrkoping.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0