Det där spännande som skulle hända...

... det kommer inte att hända i alla fall.



Jag kommer inte gå in på detaljer, men jag hade hittat en häst som jag trodde och fortfarande tror att jag hade kunnat ha fantastiskt roligt med. En valack, Silver, som var lagom stor och lagom gammal och hoppade mig nästan ur sadeln i vartenda språng!
Han hade bara gått jakter tidigare, men ägaren skuttade över 1.50 med honom innan jag skulle provrida! Han språng var verkligen helt otroliga, jag var frälst! Men, så blev det så himla konstigt med kontakten med ägaren. Det kändes som om inget var riktigt säkert och pengar skulle föras hit och dit. Tillslut försökte jag få till något slutgiltigt och bokade en veterinärbesiktning till i morgon, torsdag.
Men, då hade han fått ett bätter bud från någon och sålde hästen tll dem.

Så himla snopet.
Riktigt jäkla skitarg blev jag.
Och åt nutella till middag.


Silver var verkligen en sådan häst jag hoppats på att hitta. En oslipad diamant med massor av potencial. Jag kommer nog aldrig hitta en häst med så fulländad teknik, scoop och spänst som honom...
Som sagt, snopet som satan!

Inte så mycket att göra åt nu då.
Ännu en erfarenhet att lägga i högen helt enkelt.
Sökandet fortsätter....


Kommentarer
sara

sv. Ja det är pinsamt!



Nej vad tråkigt! Samma sak hände mig när jag skulle köpa en från Tyskland. Allting var klart och hästen skulle åka till oss efter helgen. Så vann den en tävling och ägarna fick ett ritkigt bra bud och hästen blev såld på plats, så tråkigt!!

2011-03-10 @ 14:32:15
URL: http://ussing.blogg.se/
Mimmi

Så trist! Hoppas du hitta en annan istället :)

2011-03-10 @ 19:49:58
URL: http://hfzn.wubi.se
Emelie

Nä, usch vad tråkigt!! :(

2011-03-10 @ 22:25:16
URL: http://semlur.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0