Riding Club Festival at Stradbally Hall




Dåliga mobilbilder, men ändå..!


Stradbally var så fantastiskat vackert! Stoooort häftigt hus med berg och dalar runt omkring. För att inte tala om Kastanjeskogen! Så fint att det nästan var svårt att fokuser...
Banan var sjukt svår med tanke på nivån på tävlingen. Tydligen har de valt att konstruera tävlingen så att hindrena är små (90-1m), men banorna håller betydligt högre standard tekniskt sett. Det var inte ett enda felfritt lag, och vissa linjer red inte ett enda ekipage bra..! Rupert hoppade under omständigheterna fantastisk, men tappade fokus vid slutet av banorna. Chefen trodde att han helt enkelt blev trött i huvudet av att det var så knepigt. Vi fick i alla fall ett nedslag i varje runda, och en annan lagmedlem hade lite mer otur i sin andra runda. Men vi slutade i alla fall på 8 fel, och en 6:e plats!
Det är den största, lila rosetten vi fick idag!
Jag kommer få en likadan fast blå om några veckor för vår 2:a plats i senaste kvalet. Som ni kanske förstår blir det inget Dublin Horse Show, och jag är lite besviken, men jag är mest stolt över lillgrabben!

Rosettbilden visar de plaseringarna jag lyckats dra på mig här på Irland. Det har blivit en del ändå, 24 med den jag ska få på posten =)
Fina ponnyhästar man har!


På Irland ser rosettordningen ut såhär:
1:a - Röd
2:a - Blå
3:a - Gul
4:a - Grön
5:a - Orange/Rosa
6:a - Lila
Clear Round vanligtvis Röd


Får förhoppningsvis någon uppsutten bild inom några dagar =)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0