Mys-Nelly!


Idag blev det ingen ridning för Nellys del - det är alldeles för varmt!
Jag red de hästarna som jag 'måste' genom jobbet, sedan efter jobbet tog chefens far med mig ut på en fartfylld mortorcykeltur! Efter det nöjde jag och Nelly oss med att ha en mysdag.

Vad brukar ni göra med era hästar när ni har en mysdag?
Jag och Nelly brukar:
  • Massera hela henne med piggborsten
    Jag vet inte varför hon tycker att det är så skönt, vanligtvis tycker hästarna att det är lite obekvämt med en så hård borste, men Nelly står och 'kliar tillbaka' på krubban som besatt X)
  • Borsta länge och mycke med mjuka borsten
  • Ta på nagellack (a.k.a hovolja/fett)
  • Tvätta henne juver
    Kennys juver fick man aldrig ta i utan att hon försökte sparka eller visa att hon inte tyckte om det på annat sätt. Nelly tycker att det är supermysigt! Lite ljummet vatten och en svamp brukar vi använda om de känns lite torra och flaniga som de kan ibland ;)
  • Äta morötter, såklart!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0