Det ösregnar...

... så ALLA var i Ullared.

De borde ha två Gekås, ett för de som ska shop til they drop och en för oss vanliga människor som kanske vill kolla lite och klämma lite. Mamma fick panik två gånger, och jag ½ gång, det dröjer nog innan vi åker dit igen. Jag kan åka dit med sis, henne är det bara att haka på liksom = tryggt ;)

Jag fastnade såklart bland alla burkar och aprayflaskor på hästavdelningen, och spenderade säkert 40min vid betten då de helt plötsligt hade massa av Pessoas Magic system bett där. Men det var mest konstiga versioner av tungfelsbett och pelham. Först var jag faktiskt lite sugen på ett pelham, jag kommer garanterat behöva det nån dag när Nelly kommer på hur stor hon är och att hon faktiskt inte måste lyssna på mig om hon inte vill. Men det slutade med att jag inte köpte något då jag vill leva på hoppet om att hon kommer ha en Snaffle-mouth hela livet =)

Detta fick komma med hem istället:

1 stycke pannband, som om jag inte har nog liksom...
Men det var så fint och blått o brun/beiget - riktigt blingigt också!
Första delen av Nellys dressyrkollektion, nu behövs bara dressyrsadel, dressyrgjord, dressyrschabrak, dressyrbandage (ja, vita alltså) och allt annat man har när man dressyrar! ;)


1 stycke (elller 2 ju) strykkappor som är godkända för unghästar.
Har kommit fram till att jag inte hade några som var OK för bäbishästar som Nelly, så det var bra att man kunde köpa sådana för 60 spänn! Nelly behöver faktiskt strykkappor, har hört någon gång då vi travat i lite friskare tempo ute att det klonkar i ibland...


1 st rosa borstkitt, 1 st dandy, 1 st grimskaft, 1 st ryktsten
Jag behövde nya borstar o tänkte att hon lika gärna kunde få ett kitt, och varför inte ett rosa. Jag är dock stormförtjust i Dandy-borstar så en sådan köptes till och ryktsten används flitigt =)


1 stycke balsamspray.
Tyckte det lät intressant med en återfuktande spray med aloe vera o B-vitamin. Ska bli spännande att se om resultatet blir lika bra som de ledande glans-spray-sorterna..!


1 stycke Arnika-gel, 1 stycke hovolja.
Den här hovoljan köpte jag första gången på Ö&B, efersom den var så billig och jag gillade att den innehöll så många olika oljor med olika effekt. Penslade väl på sådär 3 ggr i veckan och efter en månad stod min hovis och bara gapade. Han frågade vilken produkt jag använde på Kennys hovar för de såg helt fantastiska ut, och han ville rekommendera den till andra - så ja, billig men helt fantastiskt bra hovolja!


1 stycke Havens Horse Cookies
Kenny fick dessa någon gång och fullkomligt älskade dem, så det hoppas jag Nelly gör också!


Flugmedel, lädertvål + balsam
Tror jag kommer vara ännu mer rädd om min läderutrustning om det är så här enkelt att göra det =)


1 stycke handskar
De enda handskarna där sm jag tyckte var sköna och gav ett ok grepp fanns bara i vitt, så vad gör man ;) Det blir säkert jättebra..!



Ja, det var allt det!


Kommentarer
Malin

Ullared är så jäkla bra!! :D har varit där EN gång, men älskar det :'') superfint pannband du hittade.

2011-06-20 @ 18:22:54
URL: http://enhundradelssekund.blogspot.com/
Malin

sv: Jag ser fram emot att få se bilder på Nelly i det svenska landskapet! ;) Var nånstans i Sverige är det du bor förresten?

2011-06-20 @ 21:44:38
URL: http://enhundradelssekund.blogspot.com/
Erika

Den hovoljan har jag också, skitbra verkligen! Och praktisk med penseln också :).

Välkommen hem!

2011-06-22 @ 09:02:40


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0