Nästan för varmt för att rida

Igår var det jättehett ute när jag var i stallet, och idag lär det vara ÄNNU varmare!
Det finns så pass mycket bromsar och hästflugor att jag inte vill att hon ska vara svettig när jag släpper ut henne igen. Men en premiärtur med hackamoret barbacka blev det igår i alla fall. Jag kan ju då passa på att dela med mig av min vunna erfarenhet: Om du har en bäbishäst som du är ganska övertygad om inte kommer lyssna speciellt bra på ett hack, rid då INTE ut barbacka när du provar, haha!
Nej alltså, det gick ju ganska bra, men när hon väl började springa var det svårt att få henne att sluta, och hon har en väldigt stor trav X)


Jag klippte av EN DECIMETER av manen också, pga värmen framförallt.
Förstår ni hur lång den var innan? Haha!
Nelly tycker inte om när man rycker manen, inte alls. Tur för oss att det i princip blivit mode att ha korta tjocka manar åtminstone på unghästar
;)


Nellys box!
Mycket spån ska det vara =)



Nellys och Chaddes stora gräshage!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0