Förklaring om jobb och hästar

Jag fick en förfrågan om att förklara mig om vad jag skrev i föregående inlägg, och det är klart jag ska göra det!

Jag kan inte skriva speciellt ingående om någonting än, dels för att jag inte har börjat jobba än, och dels för att jag faktiskt inte vet så mycket om hästarna eller jobbet än.

Det som är säkert är i alla fall att jag om två veckor kommer flytta Nelly till ett stall. Det är ett litet, mysigt stall med endast 7 boxplatser, ett par stora hagar och en fin ridbana. Det är skrittavstånd till ett ridhus om jag skulle behöva det i vinter. Det känns väldigt lugnt och skönt i stallet, till skillnad från den stora anläggningen där jag hade Kenny där det alltid var massa ridtjejer och ständigt något på gång. Det här känns rätt för Nelly.
Stallägarinnan har två dressyrhästar på Msv-nivå som jag ska hjälpa till att ta hand om på veckodagarna. Det ska mockas och ridas och ibland kommer jag kanske behöva hjälpa till med utsläpp eller insläpp om hon fått förhinder.
Detta kommer jag alltså göra även i höst parallellt med skolan, och jag tycker att det ska bli jättekul!

Jag försöker alltid rida så mycket olika hästar jag kan, och speciellt nu när jag 'bara' har en unghäst känns det viktigt att jag underhåller min egen ridning så att jag kan utbilda henne så bra som möjligt. Det var länge sedan jag red såhär renodlade dressyrhästar, så det ser jag verkligen fram emot!
Tyvärr har en av de två hästarna nu skadat sig och kommer vara konvalecent framöver, så det kommer ta ett tag innan jag kan börja rida honom. Han är en riktigt läcker häst, så den som väntar på något gott... hehe!
Den andra av hennes hästar ska förresten också bli Nellys hagkompis!

Den tredje hästen jag kommer ha hand om ganska mycket framöver (vad det ser ut som i alla fall) är Friesern Nykle som jag hade i en vecka innan. Han är en helt ny typ av häst för mig att rida, så jag lär mig massor på det med!

Ja, vad vet jag mer...
De två dressyrhästarna är tonåringar, och Nykle är 7 år.

Här är fb-lånade bilder på pojkarna:

Nykle


Dressyrkillarna


Kommentarer
Matilda

Måste ha missat det men vad och var ska du plugga? :)

2011-07-18 @ 16:59:34
URL: http://youcantstealmylove.wordpress.com
Matilda

Sv; Tack det samma, hörru du! ;D Jaha, men då förstår jag. Trivs du och vad blir man mer specifikt när man är färdig där?

2011-07-18 @ 22:06:04
URL: http://youcantstealmylove.wordpress.com
Matilda

Sv; Ja, okej! Det låter ju som en vettig utbildning. Skönt när man kan bygga på dem med andra kurser osv.

Ja, jag ska bli veterinär. Till slut! Haha.

2011-07-19 @ 15:00:29
URL: http://youcantstealmylove.wordpress.com
Hanna

Ah va kul ska du jobba hos Malin :) Såg monzun på lyngåkra några ggr när jag hade Putte där. HÄFTIG häst det där! Hoppas att han blir helt frisk nu bara :)

2011-07-19 @ 22:07:27
URL: http://hannahou.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0