Back to Normality


Nelly i nya boxen!

Allt kan egentligen sammanfattas med att Nelly är bäst!
Hon var lite tveksam på om hon verkligen ville gå in i transporten, hon stannade halvvägs upp och stod där i ca 20-30 sekunder innan hon fortsatte in - även om vi uppmuntrade henne att gå. Det får vi öva på! Om jag ska kunna åka på tävlingar ensam med henne är det yttert viktigt att hon bara traskar rätt på släpet! Men, till det som är bra då; Hon står som ett ljus! Jag glömde till och med bort att jag hade henne och släpet där bak. Hon stod alldeles stilla heeela vägen!
Väl framme vid stallet tyckte hon att det var väldigt spännande först, men landade otroligt snabbt ändå. Alla är imponerade över hur lätt hon verkar ta omställningen, och hon älskar höt!

Vi gick ut på 40 min promenad i gårkväll, och hon är verkligen superpigg!
I morse släppte vi ut henne med Chadde (hennes nya hagkompis), och visst piper de lite på varandra ibland, men annars är det lugnt! Ikväll tror jag att vi ska rda ut en liten runda =)

Det har redan blivit en liten omställning i foderstaten.
Hon ska få äta upp den grooven hon har, sedan ska hon få en müsli baserad på svarthavre frå Havens. Det blir säkert jättebra!


Jag fick nya stallskor av mamma igår också!
Jättefina!
Bättre bild kommer...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0