Preliminär tävlingsplan våren 2011

Jisses,
fick just höra hur mycket som redan är inbokat på anläggningen i vår!
Nedan kommer jag skriva de tävlingar som kommer hållas här 'hemma' på gården, och om allt går som det ska kommer jag rida minst en start vid varje tävlingstillfälle. Förutom dessa tävlingar hoppas jag kunna åka iväg med i alla fall Rupert och tävla på andra anläggningar, nyttigt för oss båda:




JANUARI
Söndag 16/1 - Dressage League - Kilamonjaro+Rupert

FEBRUARI
Söndag 6/2 - Dressage League - Kilamonjaro+Rupert
Fredag 18/2 - Showjumping League - Rupert+Billy (Kilamonjaro+Mandela?)
Söndag 20/2 - Dressage League - Kilamonjaro+Rupert
Fredag 25/2 - Showjumping League - Rupert+Billy (Kilamonjaro+Mandela?)

MARS
Fredag 4/3 - Showjumping League - Rupert+Billy (Kilamonjaro+Mandela?)
Fredag 11/3 - Showjumping League - Rupert+Billy (Kilamonjaro+Mandela?)
Söndag 13/3 - Westmeath Hunter Trials - ??
Fredag 18/3- Showjumping League - Rupert+Billy (Kilamonjaro+Mandela?)
Fredag 25/3 - Showjumping League - Rupert+Billy (Kilamonjaro+Mandela?)
Söndag 27/3 - Streamstown Hunter Trials - ??

APRIL
Fredag 1/4 - Showjumping League FINAL - Rupert+Billy (Kilamonjaro+Mandela?)
Söndag 17/4 - Brosna Foxhounds Hunter Trials - ??
Måndag 25/4 - Annaharvey Hunter Trials - ??

MAJ
Söndag 15/5 - Eventing Irelans Horse Trials - ??


Detta är alltså PRELIMINÄRT.
Jag vill också påpeka att de två 'ligorna' jag hoppar och dressyrar i inte är alls ansträngande för hästarna. Det är mindre ansträngande än en vanligt tävling, och betydligt lättare än en vardagsträning. Jag rider hästarna i dem för att det är bra erfarenhet. jag reagerade nämligen själv på hur mycket Rupert ser ut att gå, men faktum är att han antagligen har det rätt skönt. De hästarna jag startar på Hunter trialsen kommer ju inte gå både den och hoppningen, utan då faller hoppningen bort.
Kilamonjaro och Mandela är inte definitiva eftersom jag för Kilamonjaros del inte vet hur Chefen vill göra än, men antagligen kommer vi försöka hoppa honom lite mer och starta honom i första klassen som är 30cm kryss!
För Mandelas del vet jag inte hur Chefens fru vill göra än, och han är ju faktiskt bara hoppad uppsuttet en gång, på ett hinder, så honom kanske jag bara hoppar lite lågt på se sista deltävlingarna.
Billy vet jag ju inte heller riktigt hur länge jag får ha kvar, antagligen vill hans ägare ha tillbaka honom runt Påsk..!

Bör ju också nämna att dessa tävlingar är på den lägsta nivån här på Irland, och jag hoppas ju som sagt kunna komma iväg på några av lite högre standard på andra anläggningar också!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0