On the line


Billy. Hihi, han ser nästen dräktig ut..!

Igår kände min förkylning sig ännu inte riktigt redo för att rida, men hästarna behövde verkligen röra på sig, så det fick bli longering. Jag hann i alla fall med två: Kilamonjaro och Billy.
Killi är ju van vid longeringen och skötte sig riktigt bra. Fick två riktiga stolleryck och brallade runt som en tok, men han lyssnade i alla fall på mig när jag sa till honom att sluta, alltid nått! Billy har nog inte blivit longerad på ungefr 1000 år, så först var han helt förvirrad, sedan var han jättegymnastisk ett tag innan han faktiskt lugnade ner sig lite, tokhäst!

Chefens fru red Mandela eftersom vi kom på att det är dressyrtävling nästa söndag!
Shit, shit, shit!
Rupert är fortfarande mer vild än tam, så honom red jag idag även om jag egentligen är ledig.
Han var så f-a-n-t-a-s-t-i-s-k-t fin att jag inte vet vad! Hade inte gougen på¨honom idag och han gick så fint i form i alla gångarter! red runt på volter och serpentiner en stund i trav, och travade dessutom över ett par bommar som låg på marken. Sist jag provade att trava honom över fler än 2 bommar blev han totalt förrvirrad och bröt alltid av till skritt och gick över dem, men idag var det 6 bommar som låg där, och han travade över jättebra - nuddade inte en enda gång!
Just när jag var som mest lyrisk över hur ridbar han blivit började han sparka bakut, haha!
Han har nämligen börjat bli lite seg i galoppfattningarna, så idag tryckte jag till lite extra med inenrskänkel, då blev han sur och sparkade bakut istället! Hoppas inte Chefen får reda på det...
Han känns i alla fall riktigt bra inför söndagen!

En svensk tjej som heter Janni bor hos oss just nu, men stannar nog bara några nätter. Hon är 'mellan två jobb' haha, har alltså precis slutat jobba på en anläggning och ska snart börja på nästa. Hon jobbade här på Annaharvey för länge sedan, så därför får hon bo här under tiden!
Hon och hennes pojkvän handlar mycket med hästar, och jag har bett henne hålla lite utkik efter en bra häst åt mig, eller i alla fall en respektabel anläggning där man kan hitta en bra häst. Jag har dessutom fått lite tips vad det gäller irländska hästköp och handlare, vad jag ska se upp för och så...
Himla bra att ha henne till hands kan man ju säga!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0