Morsgris!

Idag har vi provat att longera Skorpan.
Det gick sådär...

Skorpan förstår nämligen inte alls varför jag vill 'jaga iväg honom' när vi kan använda den tiden och energin åt att gosa istället. PÅ RIKTIGT! Han bryr sig inte om longerspöt, det rör honom inte ryggen ens när det klatshade honom på rumpan, och hur jag än gör så slutar det med att han vänder in till mig och vill ha pussar och kramar, haha!

I början var han verkligen jätteduktig, gjorde Chefen riktigt imponerad och allt! Hur många bäbisar fattar DIREKT att när jag säger 'walk' så ska han skritta, när jag säger 'trot' så ska han travas och när jag säger 'stand' så ska han stanna och inte komma till mig förrän jag säger 'come here'!?
Det är insane va intelligent han är!


Men, så fort han insåg att han fick kli-i-pannan när han kom in till mig så ville han vara där hela tiden... När chefen provade så försökte han först gömma sig bakom mig, sedan travade och runt på linan helt perfekt. Så fort jag tog över igen smög han sig in direkt och ville få kärlek... Chefen visste inte riktigt vad han skulle göra haha! Det slutade med att han gick med på att det var väldigt gulligt, men att vi måste göra något åt det. Självklart ska Skorpan känna sig trygg med och ty sig till mig, men han måste samtidigt lyssna på vad jag säger.

Chefen var dock rätt imponerad över hur mycket Skorpan redan litar på mig! Vid ett tillfälle fick Chefen hålla i honom medan jag gick och hämtade ett par handskar, och Chefen menade att han blev nervös och tittade efter mig som om Chefen inte existerade. När han sedan fick syn på mig igen 'brummade' han lågt och försökte gå och möta mig.
BÄSTA SÖTHÄSTEN EVER ♥
För mig kan det dock bli lite farligt att ha en häst så präglad på mig, jag måste ju lämna honom om ett halvår...



Ska försöka ta nya bilder på honom så snart jag har möjlighet..!


Kommentarer
Linn Olsson

Tack för en fin kommentar!

Du har nog alldeles rätt i det du skrev..



Kram Linn

2011-01-13 @ 22:32:31
URL: http://teamsl.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0