Hästmat till frukost!

Jag ska börja äta hästmat - PÅ RIKTIGT!
Haha!

Jag äter numera havregrynsgröt till frukost, och det fungerar riktigt bra. Det enda är att jag måste få i mig protein på morgonen, annars blir jag hungrig efter bara någon timme och hinner bli riktigt tjurig innan lunch. Hemma löste jag det genom att ta en skinkskiva eller två, men här på Irland smakar skinkan inte gott alls (ingen av dem!) och ägg går inte heller eftersom jag kommer in i perioder då ägg är det äckligaste jag vet.
Ett tag funderade jag på att köpa sådant där body-builder-proteintillskott och strössla över havregrynsgröten, men det går tydligen inte att få tag på här.
Så idag när jag strosade omkring på Tesco och letade efter linfrön hittade jag sojamjöl - Ja, precis sådant som Kenny åt. Det ser till och med ut exakt likadant och ska tillredas på samma sätt!
Sojamjölet innehåller nästan 3 gånger så mycket protein som skinka/korv, så det är ju jättebra!
Det ska provas i morgon!

Annars har jag varit ledig idag!
Cyklade lite dryga milen, men har annars tagit det lugnt.
Satt i köket och pratade med Janni (svenskan som fortfarande är strandsatt här, åker dock till sitt nya jobb i morgon), det är rätt skönt att bara kunna sitta och babbla på, på svenska och allt. Hon och jag är lite mer på samma nivå än jag och någon annan här. Vi är liksom lite mer erfarna och ser på hästar på samma sätt, antagligen för att vi är Svenskar. Då är det lite skönt att bara kunna sitta och prata om vad man håller med om och inte.
Tydligen hade Chefen sagt till Katha att longera Skorpan idag, så att han fick motion även om inte jag jobbade. Han hade tydligen varit väldigt förvirrad och stressad (vilket han aldrig är med mig), men ändå skött sig hyffsat. Jag tror han är en typsik enmanshäst, och nu när han tytt sig till mig så gillar han inte att bli hanterad av varesig Chefen eller någon  annan. Det kan nog bli tufft för dem att försöka ha honom som ridskolehäst om det är planen (även om han nog ska säljas om han är så bra som de tror).
I morgon är allt tillbaka som vanligt igen dock, alla hästar ska ridas och Rupert och Kilamonjaro ska fortsätta trimmas inför söndag - iiiih!
♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣
Jag har aldrig sett på Billy som en speciellt stor häst, men här om dagen kom jag på att han är ju säkerligen lika stor som Kilamonjaro. Kolla bara här:

Där hjälmen slutar är jag liksom säkert 1.70!
(1.67 utan skor och hjälm...)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0